• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Als voldaan aan voorwaarde dan juiste plaatje invoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Timmiesch

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2007
Ik heb in excel een lijst met namen staan, deze staat in de B kolom. In kolom a staat van elke persoon een foto.
Nu wil ik in een ander tabblad op A1 de formule vert.zoeken naar de naam die in b2 staat(dit is een lijst die automatisch gesorteerd wordt) en dat er dan de foto komt te staan.

Is dit mogelijk?
Zie vb bestand voor meer info...

Bijlagen

Tim,

Waar staan die foto's? In een map met dezelfde naam als in de lijst?

Tim,

Ik heb 't gevonden en zou inderdaad de suggestie van Wigi kunnen overhevelen, maar dat kun je ook zelf. Een andere optie heb ik niet.

Rdg en Wigi bedankt voor jullie hulp,

Nog een vraag aan jou Rdg:
Zou jij het voor mij in het volgende bestand in kunnen voegen, mij lukt het namelijk niet...
Het betreft de kolom O als bron en de vlaggen moeten in A komen te staan, naar aanleiding van de landen die daar in B automatisch worden gesorteerd(dus niet op basis van een lijst:$...

Is dit mogelijk?

Bijlagen

Tim,

Als het bestand uit de tip van Wigi had opgehaald, kon je zien dat je een pagina moet hebben met land en vlag in aparte cellen. Daarna kun je de formules toepassen. Dat eerste moet je lukken, naar dat tweede wil ik daarna nog wel kijken, hoewel het onderwerp mijn motivatie zwaar reduceert. ;)

Rob,

Is het in het volgende bestand(iets veranderd) mogelijk dat jij de formule doet in kolom O en dan ophalen uit de tabel rechts ervan(deze tabel wordt straks wel verborgen maar dat mag geen probleem zijn.

Hoop dat je mij hiermee kan helpen!

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Tim,

De suggestie was maar voor één plaatje, dus het lukt niet.

Oké jammer. Ik kan het zelf namelijk ook niet. Is er iemand die mij wel kan helpen?

Beste Tim,

Ik heb jouw bestandje bekeken en begin me pas net meer in Excel te verdiepen (verplichte kost voor het werk) en was eigenlijk benieuwd hoe je zo'n automatische ranglijst maakt. Ik kan dit namelijk niet uit het bestand opmaken..

Hoop dat dit niet te brutaal is..:o

Ja.. Nogmaals uit je bestand kan ik niet opmaken hoe je dit doet. Ik weet niet beter dan dat je dit met sorteren doet; al dan niet met behulp van een macro..

Clipstra,

Als je naar: http://www.wimgielis.be gaat en dan 'Excel', dan 'Voorbeeldbestanden'.
Daar staat onder het kopje Excel Formules 'Automatisch Sorteren'.

Als je die eens bekijkt. Kom je er dan uit hoe het moet met formules?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan