Dag beste mensen. Ik ben in dus bezig met een irritante loop, en ik zou nu willen dat deze zichzelf opstart, maar dat hij wacht tot de volgende loop (het proces) afgelopen is. Al met al dacht ik aan zoiets:
dus hij zou eerst moeten controleren of het proces al af ligt, als dat zo is start hij zichzelf weer op en draait het riedeltje af (daarom wil ik dat hij kijkt of er geen proces gaande is. het is namelijk niet de bedoeling dat er voortdurend van die bestandjes opstarten
, ik wil gewoon dat het niet plat te krijgen is, zelfs als je het proces af doet met taakbeheer.), en als er nog een gaande is start hij niet op. (zogezegd)
Dus nog eens kort en krachtig: ik zou graag willen weten of en hoe je als voorwaarde kijkt of een proces nog gaande is.
Edit: Nu zie ik hier toch wel een honderdtal kijkers staan, terwijl er nog niemand gereageerd heeft. Is mijn vraag dan zo moeilijk?
Edit: Nu zijn er al 14 dagen voorbij. Ik begin echt wanhopig te worden :-(.
Code:
if [voor dit deel heb ik nog niets, hier moet de voorwaarde komen]
then
Dim objShell
Set objShell = WScript.CreateObject( "WScript.Shell" )
objShell.Run("””C:\Users\aldo\Desktop\Test2.vbs")
Set objShell = Nothing
msgbox "hallo"
do
Wscript.Sleep 5000
msgbox "Dit berichtje zal zich eeuwig blijven herhalen, en blijft altijd op de voorgrond staan.", 4096
loop
else
Wscript.Sleep 1000
dus hij zou eerst moeten controleren of het proces al af ligt, als dat zo is start hij zichzelf weer op en draait het riedeltje af (daarom wil ik dat hij kijkt of er geen proces gaande is. het is namelijk niet de bedoeling dat er voortdurend van die bestandjes opstarten

Dus nog eens kort en krachtig: ik zou graag willen weten of en hoe je als voorwaarde kijkt of een proces nog gaande is.
Edit: Nu zie ik hier toch wel een honderdtal kijkers staan, terwijl er nog niemand gereageerd heeft. Is mijn vraag dan zo moeilijk?
Edit: Nu zijn er al 14 dagen voorbij. Ik begin echt wanhopig te worden :-(.
Laatst bewerkt: