Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Privacywetgeving
Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.
Hallo,
in een bestandje dat de uren bijhoudt wil ik graag een cel maken die als de waarde groter is dan 8 automatisch de waarde met 0,25 verminderd. Hoe doe ik dat?
Beste edo1960
Heb bestandje wat aangepast.
=ALS(D5-C5>8;(D5-C5-H2);(D5-C5)) ipv =ALS(D5-C5>8;(D5-C5-"0,25");(D5-C5))
Heb 0,25 in cel H2 geplaatst, als deze waarde veranderd, dan moet je alle formules niet opnieuw aanpassen.
Groetjes Danny. :thumb:
Ctrl + H of via VBAHeb 0,25 in cel H2 geplaatst, als deze waarde veranderd, dan moet je alle formules niet opnieuw aanpassen.
Beste Beste edo1960 en trucker10![]()
Als je de volgende formule gebruikt dan zie je een 0 of een spatie als uitkomst indien geen waardes zijn ingegeven.
=ALS(C11="";"";ALS(D11-C11>8;(D11-C11-$H$2);(D11-C11))) voor een spatie
=ALS(D11-C11>8;(D11-C11-$H$2);(D11-C11)) voor een 0
Groetjes Danny. :thumb:
Bedankt voor de snelle reacties (al sliep ik bij de laatste al). In de vraagstelling heb ik een foutje gemaakt, de vermindering wil ik graag als de waarde 8 OF HOGER is. Kunnen jullie daar nog eens naar kijken?
=ALS(AANTAL(C5:D5)=2;ALS(D5-C5>=8;(D5-C5-"0,25");(D5-C5));0)
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.