• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ALS waarde in een cel gelijk is dan waarde in nieuwe kolom invullen

Status
Niet open voor verdere reacties.

phillip

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2007
Hallo allemaal,

Ik wou graag dat Excel automatisch een waarde (getal/tekst) voor mij invult. Zie hieronder de opbouw van het Excel blad.

Blad 1
A1 t/m A15000 staat een variabel getal
B1 t/m B15000 staat variabele tekst/getal
C1 t/m c15000 lege cel ( hier moet een waarde (getal of tekst ) in komen te staan.

Blad 2
B1 t/m b15000 staat een variabel getal ( deze is gelijk aan kolom B blad 1 echter het getal/tekst staat niet op dezelfde volgorde als bij kolom B blad 1)
C1 t/m c15000 staat een variabel getal

Nu wou ik graag dat de waarde uit kolom C blad 2 automatisch wordt ingevuld in kolom C blad 1 als de waarde uit kolom B blad 1 en blad 2 overeenkomen.

De waardes in Kolom B (blad 1 + blad 2) zijn aan elkaar gelijk maar staan niet indezelfde volgorde.

Ik hoop dat ik het duidelijk heb omschreven :)
Alvast bedankt!
Groetjes
Phillip

Beste Philip,

toch maar even een bestandje plaatsen, ontdaan van gevoelige info.

dat maak het toch wat eenvoudiger om tot de juiste oplossing te komen.

Hallo Oeldere,

Ik heb een voorbeeld gemaakt ik hoop dat het zo duidelijk is. Ik heb de gegevens al volledig ingevult.

groet
phillip

Bijlagen

Phillip,

Probeer het hier eens mee :

Code:
=VERT.ZOEKEN(B4;Blad2!$B$4:$C$8;2;ONWAAR)

Bijlagen

Beste philip

als de waarde in blad 2 maar 1 x voorkomt kan het met de vert.zoeken formule (zie bijalge).

Code:
=ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN($B9;Blad2!$B$4:$C$8;2;0));" ";VERT.ZOEKEN($B9;Blad2!$B$4:$C$8;2;0))

heb je hier vragen over, laat het gewoon even weten.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan