• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

!!! Als waarde in kolom C gelijk is aan "M", kopieer dan deze waarde in kolom G.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bekijk bijlage testdata.xlsx

Jeroen, Harry :-) Help!

Het lukt nog niet...

Ik heb in de bijlage een kopie van één van mijn sheets toegevoegd, zodat jullie duidelijk kunnen zien wat ik bedoel. Bovendien zullen jullie zien dat ik data kopieer vanuit andere sheets, zodat ik in de toekomst minder handelingen moet doen. Daarvan ook al die 0'en die jullie zien....

Kunnen jullie me helpen?

Groetjes,
Laura.

Bekijk bijlage testleeftijd.xlsx

Jeroen, zo werkt het prima, maar dan alleen voor die data.... Gek hé? :-s

Ik snap er niks van!

Ik heb de andere data (waarin je niet meer op man of vrouw selecteert, maar op leeftijd) ook toegevoegd. Hierin heb ik de formule gekopieerd en aangepast, maar dan geeft hij niks.

Zie jij wat er fout gaat?

Groetjes,
Laura.

Hoi Laura,

In de formule werk je met tekst ipv getallen:
SOMPRODUCT(($C$5:$C$1250="<70").... herkent Excel niet als een getal dit moet zijn SOMPRODUCT(($C$5:$C$1250<70)....
Invoeren van de formule met Ctrl + Shift ingedrukt en dan Enter.

Let op dat je bij de categorie 70+ invoert >=70 anders tellen de 70-tigers niet mee in de optelling.

Groet,
Jeroen

Dag Jeroen,

Bedankt voor de uitleg. Ik heb het snel bekeken, en het is dus niets om snel te bekijken :-) Ik bekijk het nog eens grondig, maar alvast enorm bedankt. Ik ga nu alleszins proberen of alles lukt, zo niet, zul je het hier wel merken :-)

Alvast bedankt.

Groetjes,
Laura.

Dag allen, normaal gezien zou het zo moeten lukken allemaal!

Alvast enorm bedankt aan iedereen voor de reacties en de hulp (vooral Jeroen :-))
Moest ik nog vragen hebben, dan horen jullie het wel in een volgend onderwerp!

Groetjes,
Laura.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan