• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Als waarde is D dan naar cel I

Status
Niet open voor verdere reacties.

margaretha54

Verenigingslid
Lid geworden
24 jun 2014
De titel is alleen een voorbeeldje van waar ik naartoe wil.
Ik heb een aantal cellen (E3 t/m H3) waarin codes geplaatst dienen te worden.
Alleen indien (in een van deze cellen) die code de letter "d" is dan moet hij daarna zelf verder springen naar cel I3 omdat daar dan een reden ingetikt moet worden.
Kan dat?
Ik heb een voorbeeldje bijgevoegd

VBA is mij onbekend dus als alleen daar de oplossing in ligt heb ik pech.

Groetjes,
Margo

Bijlagen

Ik heb helaas alleen een VBA oplossing voor je. Dit achter het werkblad:
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If Intersect(Target, Range("E3:H3")) Is Nothing Then Exit Sub
    For Each cel In Range("E3:H3")
        If UCase(cel.Value) = "D" Then
            Range("I3").Activate
            Exit Sub
        End If
    Next cel
End Sub

Ingebouwd in je voorbeeldje:
Bekijk bijlage Test.xlsm

Ja schitterend; het werkt inderdaad.
Maar omdat ik niets van VBA weet heb ik geen enkele notie hoe ik dit in het eigenlijke bestand moet inbouwen.
Enig idee hoe we dit op kunnen lossen?

Ik bedenk me nu dat het ook op deze manier waarschijnlijk niet op te lossen is.
Het gaat namelijk om een hele lijst met vrijwilligers (van tevoren niet te bepalen hoeveel) die ieder zo'n regel krijgen en dat voor 12 maanden op dus 12 werkbladen.
Toch bedankt voor de moeite; ik vond het een mooie oplossing.

Groetjes,
Margo

Ook daarvoor is dat te maken zonder dat de code echt veel uitgebreid moet worden en wil ik best bij helpen. De keuze is aan jou :)

Hallo Edmoor,
Erg attent van je. Ik moet het bestand nog afbouwen en daar heb ik nog even voor nodig.
Als het af is zal ik hier weer een bericht voor je plaatsen of is er een andere manier om in dit forum speciaal aan jou iets te sturen??
Groetjes,
Margo

Er zijn best meer mensen hier die daarbij kunnen en willen helpen. Als je daar tegen die tijd een nieuw topic voor maakt zie ik het ook wel en zal dat best in orde komen :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan