• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Als wel of geen tekst, dan...

• Onderwerp starter Onderwerp starter Modya
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Modya

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2012
Goedemiddag allemaal,

wie kan mij helpen aan de volgende formule:

Als celA1 heeft tekst, dan: "bepaalde tekst o.d" anders " ".

Als er dus in een bepaalde cel ook maar iets staat, dan moet er in een andere cel een bepaalde tekst of waarde komen. Als er niets staat, dan dus ook in die andere cel niets.

Is misschien heel eenvoudig, maar ik kom er even niet uit.

gr. Wim

=ALS(A1="";"";"Bepaalde tekst").

Detail: een spatie (" ") zoals je aangeeft, is niet niets; ="" is niets, behalve dan dat ISLEEG ONWAAR oplevert omdat een formule in een cel die "" retourneert, geen lege cel is.

=ALS(A1="";"";"Bepaalde tekst").

Detail: een spatie (" ") zoals je aangeeft, is niet niets; ="" is niets, behalve dan dat ISLEEG ONWAAR oplevert omdat een formule in een cel die "" retourneert, geen lege cel is.

Hartelijk dank, dat ik daar toch overheen keek.

Maar nu heb ik nog een probleem hiermee. Ik heb bv op blad 1 in een cel een formule staan, verder is de cel leeg. Deze cel wordt nu gekopieerd naar een ander blad en geplakt als tekst=lege cel. Maar nu blijkt deze cel dus niet leeg te zijn, want
nu geeft deze bovenstaande formule alsnog aan dat hij niet leeg is, en plaatst dus tekst in de andere cel. Hoe kan ik dit oplossen?

Post eens een voorbeeldje met het probleem.

Misschien dat die formule toch een spatie oplevert of zo?
Dan moet je die formule aanpassen zodat die "" oplevert in plaats van een spatie.
Plaats anders eens een voorbeeldbestandje (via "ga geavanceerd"); het is nu een beetje koffiedik kijken.

Ik snap er niks meer van. In het voorbeeld bestandje werkt het perfect, maar in mijn origineel bestand dus niet. Terwijl ik daar dezelfde formule toepas.

Zodra ik de zgn. lege cel Delete, dan werkt het. Dus er staat daar iets in wat ik niet weet. Is het mogelijk om verborgen tekst zichtbaar te maken?

Ja geen probleem, ga op de cel staan en je ziet de inhoud in de formulebalk,
echter als de inhoud een spatie is, is het moeilijk zichtbaar in de formulebalk,
je ziet het wel doordat de cursor een plaats openlaat.

Laatst bewerkt:
Opgelost!

Dank je wel. Probleem is opgelost. Stonden dus 2 spaties.

Fijne middag nog.

gr. Wim

Beste Modya,

Om uw vraag te beantwoorden even het volgende berichtje :)

Om uw vraag op te lossen kunt u rechtsboven bij uw eerste bericht op "Vraag is niet opgelost ?" klikken.
Hieronder een foto om het te demonstreren:
[smallimg]http://i.imgur.com/R9KLobi.png[/smallimg]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan