• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

=ALS zoeken vinden en kopieren en plakken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Abyss

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2005
Kan iemand mij helpen met een korte formule of marcro

Ik heb wel al een hele ingewikkelde formule weten te maken.
Maar deze werkwijze is te omslachtig. ik wil dit terug brengen naar een korte formule of macro, maar heb wat hulp nodig.

IK heb twee vaste kolommmen met harde data. kolom A en kolom B , als op regel beide gelijk zijn dan wil ik alleen kolom A in C1
Als beide kolomregels verschillen wil ik ze in C en D hebben
als A1 en B1 beide verschillend zijn moet B! in D1 komen. D1 moet leeg blijven als A en B gelijk zijn.

Ik heb een voorbeeld bestand bijgevoegd met als uitgang punt I,J,K,L... JKL is het zelfde als I maar dan weer opgesplits in 3 kolommen.

Ik hoop dat er iemand is die me hier bij kan helpen.Bekijk bijlage moeilijk.xlsx

Alvast erg bedank vor de hulp

Abyss

In C1: =A1
In D1: =Als(A1=B1;"";B1)

Overigens is je voorbeeld niet erg verduidelijkend

Ron

Laatst bewerkt:
oke:( ik had er nog wel allemaal opmerkingen bij gezet.
En de formules staan er ook in :confused:

Ik dacht dat het vrij duidelijk was. Alles staat er al alleen wil ik de uitkomst van I J K L op een makkelijkere manier bewerkstelligen. Als je de formules door kijkt moet het volgens mij duidelijk zijn wat ik doe.:)

Laatst bewerkt door een moderator:
Abyss,

ik ben het met Haaren101 eens: je voorbeeld maakt niet duidelijk(er) wat je bedoelt.
En de formules staan er wel in maar waarom staat er in K3 een verwijzing naar L3, terwijl L3 leeg is
Hoe komt de inhoud van L3 tot stand?
Hoe kom je aan de inhoud van J3?
...

J3 is tot stand gekomen door I text naar kolom te doen. En is meteen het eind resultaat.
Dit staat ook in de opmerkingen die in het rood worden weergegeven in de cel hoekjes

Laatst bewerkt door een moderator:
A en B zijn gegevens die ik er in plak
C is het getal tot en met de punt in de text in A3
Dit zelfde geld voor D

G en h zijn het resultaat van A en B zonder kolom E
I is het resultaat van E3 + G3 een * en H3 als deze niet hetzelfde is als G3

J,K,L is het resultaat van een Tekst naar kolom fucntie waar geen formule voor gemaakt is.
Dus hier word I weer opgesplitst

oké, de opmerkingen heb ik inmiddels gezien en gelezen, maar blijft voor mij de vraag wat je uiteindelijk als resultaat wilt zien: alle formules in één?

Abyss,

bedoel je het zo?

Bijlagen

Ja Haije, zo bedoel ik het, maar dan een kleinere formule, of marco. Of is dat gewoon niet mogelijk

Code:
=A3&IF(A3=B3;"";"*"&RIGHT(B3;LEN(B3)-D3))
Is deze beter?

Ps de eerste 2 karakters horen er niet bij dus:
Code:
=RIGHT(A3;LEN(A3)-2)&IF(A3=B3;"";"*"&RIGHT(B3;LEN(B3)-D3))

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan