alt code

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eflux

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2005
Beste mensen,

In een powerpoint presentatie probeer ik de alt code alt 8756 die in word drie pintjes geeft , doch in een powerpresentatie krijg ik het getal 4.
De altcode alt 8756 in een word document plaatsen ( dan krijg ik het gewenste symbool ) vervolgens selecteren en kopieren om vervolgens in mijn PP presentatie op de gewenste plek plakken lukt wel. Doch dreze methode is enorme lastig.
Wie weet de oplossing!
Alvast bedankt,
Eflux

Heb het nog niet uitgetest, maar misschien kun je dit oplossen door AutoCorrecties aan te passen in de knop Extra...
ErikaC

Druk eens op 'alt gr' (rechter alt) + . (punt dus) dat geeft ook drie puntjes

Ik krijg hier in Word drie puntjes(bijeen- of juist uitelkaargetrokken, afh van lettertype) door ofwel gewoon drie keer een punt te typen of met Ctrl + Alt + .

Drie puntjes

Hoi allen,
Bedankt voor de snelle reactie edoch dit geeft niet de drie puntjes weer die ik hebben moet.
Type in word alt 8756 en dan krijg je drie puntjes in een driehoeksvorm die ik bedoel.
Deze vorm van puntjes wil ik nu ook in een power presentatie hebben edoch ik krijg steeds het getal 4 i.p.v ∴
deze drie puntjes die je nu ziet heb ik uit word gekopieerd en hier geplakt ∴ Met plakken lukt het wel maar het is el omslachtig.
greetz
Eflux

Eflux, heb wat aan't experimenteren geweest op verschillende pc's.
Blijkt dat werken met AutoCorrectie (zie printscreen) zeer goed lukt in de powerpointversie 2003. In mijn oude versie 2000 krijg ik ook het vierkantje. In Word 2000 krijg ik zelfs het cijfer 4 met de alt8756 combinatie.
Vermoedelijk werk je met een 'oudere' powerpointversie...?

Dan is kopiëren en plakken je enige oplossing denk ik. Je hoeft het trouwens maar één keer te kopiëren... - zolang je nadien niets anders kopieert blijft je kopie 'plakbaar'....

Ik kende tot nu toe maar enkele alt combinaties; bestaat er ergens een lijst waar ik alle combinaties kan in terugvinden?
Groetjes,
ErikaC

Bijlagen

Misschien overbodig nu na het gedegen onderzoek van Erika maar ik doe ook nog maar een duit in het zakje.

In Word 2000 kan ik het wel voor elkaar krijgen met bijvoorbeeld Alt + 6 (dit is de gewone 6) het driepuntjesteken te produceren.
Of deze methode ook in Powerpoint toepasbaar is kan ik niet zeggen.

Het gaat als volgt:

Invoegen ==> Symbool
kies nu Lettertype "Symbol"
klik op het driepuntjesteken (dit teken wordt dan vergroot getoond in apart venstertje)
klik op knop "Sneltoets..."
plaats nu de cursor in het vak "Druk op gewenste sneltoets"
druk de Alt-toets in en tegelijkertijd de 6 en daarna beide loslaten
druk op knop "Toewijzen"

Hierna is in Word met Alt + 6 het gewenste teken iedere keer te verkrijgen.

Dankje voor de link hoor. Nou heb ik hier wel een zéééér oud lijstje (windows 3.0) met alt codes... een groot deel daarvan kloppen al een hele tijd niet meer, andere nog wel. Maar die komen dan weer niet overeen met wat op die site staan. In een (al even) zéééér kleine voetnota staat om mijn lijstje vermeld dat afhankelijk van je printertype er sommige tekens kunnen afwijken van wat je op het scherm of op papier te zien krijgt.... Afwachten is dan de boodschap zeker? Op de site lees ik (voorzover mijn basis-engels het toelaat) dat ook het ingestelde lettertype van belang is bij sommige combinaties... wie zoekt die vindt :rolleyes:

Nou Omejan, bij lukt het niet om die sneltoets toe te kennen hoor. Het loopt vlot tot dat ik moet drukken op de gewenste sneltoets... er gebeurt dan echter niets en alles blijft inactief.
Achter mijn alt6 steekt het schoppenteken uit het kaartspel en zo zitten er nog wel andere tekentjes achter de alt-ééncijfer-toetsen.
Heb even de assistent geraadpleegd en die geeft netjes jouw werkwijze weer - dus mag ik niet twijfelen aan de juistheid van jouw uitleg hé :D

Groetjes,
ErikaC

Het is behalve van de Office- en Windowsversies waarschijnlijk ook afhankelijk van welke fonts geïnstalleerd zijn. Hierbij voor de duidelijkheid nog even drie plaatjes van de werkwijze. De toetscombinatie wordt opgeslagen in het bestand normal.dot.

Overigens kun je door na het selecteren van het gewenste teken op de "Invoegen"-knop te drukken het teken natuurlijk gewoon eenmalig in je tekst krijgen.

erikaC zei:
Achter mijn alt6 steekt het schoppenteken uit het kaartspel.
Als het goed is zou je op jouw systeem die alt6 => schoppenteken moeten kunnen wijzigen in alt6 => driepuntjesteken.

Wel een zeer creatieve oplossing van je met die autocorrectie moet ik zeggen. Ga ik onthouden.

Nu maar afwachten of Eflux met dit alles geholpen is.

Bijlagen

• afb1-selecteer het teken.jpg
    afb1-selecteer het teken.jpg
    51,5 KB · Weergaven: 763
  • afb2-gewenste toetscombinatie (alt+6) ingetypt.jpg
    afb2-gewenste toetscombinatie (alt+6) ingetypt.jpg
    24,4 KB · Weergaven: 117
  • afb3-na het toewijzen.jpg
    afb3-na het toewijzen.jpg
    22,9 KB · Weergaven: 101
Wat omejan aangeeft lukt bij mij niet. Ik zal maar moeten leren leven met plakken:D
In ieder geval hartelijke dank voor de suggesties en.... prettige dag verder.
Greetz,
Eflux

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan