"Alt Gr" + E opent explorer i.p.v. het €-teken te geven

Status
Niet open voor verdere reacties.

klukje

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2007
Berichten
7
Hallo,

Ik heb een recent "logitech" toetsenbord en een PC met Windows XP (alle updates gedaan)

Als ik het €-teken wil typen moet ik dit doen via ALT + 0128 vermits de Toetscombinatie "Alt gr" + E de verkenner opent ipv het door mij gewenste €-teken. ( € staat rechtsonder op de E-toets)

Voor de verkenner is er géén sneltoetscombinatie ingesteld.

De toetsenbordinstellingen in XP lijken mij correct (enkel Nederlands-Belgie)
Bij alle andere combinaties werkt de [alt gr] toets wel zoal het hoort.

Googlen helpt mij niet vooruit (Vreemd, ben ik de enige met dit probleem?)

Wie kan mij verder helpen?

Alvast bedankt,
Klukje
 
CTRL + ALT + 5 al geprobeerd?
 
CTRL + ALT + 5 al geprobeerd?

Ik heb een belgisch toetsenbord. Daarop staat het €-teken op de E-toets. (Zoals ik reeds zei ;) )

Wat me intrigeert is hoe het komt dat de verkenner opent met de combinatie "alt gr + E".
Daar zie ik helemaal geen reden toe!

Nog suggesties?
Thanks,
klukje
 
Ik heb een belgisch toetsenbord. Daarop staat het €-teken op de E-toets. (Zoals ik reeds zei ;) )

Dat was duidelijk, maar is dat het antwoord op mijn vraag?
 
Dat was duidelijk, maar is dat het antwoord op mijn vraag?

Als ik op mijn Belgisch azerty-toetsenbord ALT+CTRL+5 tik, krijg ik niks .
Als ik Alt Gr + 5 intik, krijg ik een recht haakje "[" (Mijn 5-toets heeft onderaan een gebogen haakje "(" en bovenaan de 5.)

(Uit je vraag kon ik vermoeden dat je ervan uit ging dat de landinstelling voor mijn toetsenbord verkeerd was ingesteld op een Nederlands qwerty toetsenbord. Dat is dus niet het geval)

Alvast bedankt voor de hulp!
Klukje
 
ik heb dit probleem met mijn andere pc dan doe ik het anders dan druk ik alt+0128 dan laat je los en dan heb je het
 
Het zou leuk zijn als jullie eerst de vraag zouden lezen, ipv te antwoorden, op wat jullie DENKEN dat er gevraagd wordt!

Rechter ALT-toets en 5
patrickt, lees eerst even post 1,2,3,4 en 5 aub!

ik heb dit probleem met mijn andere pc dan doe ik het anders dan druk ik alt+0128 dan laat je los en dan heb je het
Punkerbruin, lees eerst even post 1 aub!

Toch bedankt voor jullie (poging tot) hulp.

Groetjes,
Klukje
 
Voor de verkenner is er géén sneltoetscombinatie ingesteld.

Oops, ik heb mijn bureaublad nog eens doorgepluisd en nu blijkt dat er toch wel 2 snelkoppelingen naar de verkenner stonden, zeker :rolleyes:

En ja hoor, bij de eerste was geen sneltoetscombinatie ingegeven, maar bij snelkoppeling-bis (in de uithoek van mijn overvolle bureaublad) was dat wel het geval natuurlijk.

Probleem opgelost nu (Heb mezelf reeds een lap rond mijn oren gegeven :eek: )

Thanks
Klukje
 
Laatst bewerkt:
Het zou leuk zijn als jullie eerst de vraag zouden lezen, ipv te antwoorden, op wat jullie DENKEN dat er gevraagd wordt!


patrickt, lees eerst even post 1,2,3,4 en 5 aub!

Is de ALT-GR toets gelijk aan de rechter alt toets?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan