Alt+Lettercombinatie werkt niet in Access 2010

• Onderwerp starter Onderwerp starter astra
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

astra

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2003
Hallo,

In de tekst op een opdrachtknop, bv. &Opslaan, kan men in Access 2007 via Alt+O de opdracht uitvoeren. In 2010 werkt dit echter niet.
Maar eigenaardig genoeg treedt dit probleem enkel maar in het hoofdformulier op. Als ik het hoofdformulier in 2007 open werken deze wel.
De Alt-lettercombinaties in de andere formulieren werken wel in 2010.
Hier een voorbeeld van het hoofdformulier met de niet-werkende opdrachtknoppen
http://img15.imageshack.us/img15/4461/screenshot448.jpg
Hier een voorbeeld van een ander formulier in dezelfde database waar deze wèl werken.
http://img196.imageshack.us/img196/9564/screenshot449l.jpg
Iemand die me hierbij kan helpen?

Alvast bedankt
Astra

Laatst bewerkt:
Je kan binnen een form meerdere shortcuts naar alt-o opnemen.
Bijvoorbeeld &Opslaan en &Openen
Geactiveerd wordt degene die in de tabvolgorde het dichtste bij staat.

Gebeurt er bij jou helemaal niets of is het probleem al opgelost?

Beste Guus,

Eigenlijk heb ik er niet meer naar omgekeken en Access 2010 gelaten voor wat het was. Verder gewerkt aan de database in 2007 waar ik geen problemen had met de shortcuts.
Als ik deze in Access 2010 gebruikte kreeg ik bij het gebruik van Alt+letter (bv. Alt+O) allerlei shortcuts te zien bovenaan in het lint.

Nu heb ik dezelfde database die ik dus verder gemaakt had in 2007, nog eens geopend in 2010 en tot mijn verbazing deden de shortcuts het nu wel goed! Toch wel heel eigenaardig en voor mij een misterie :confused:

Toch bedankt voor je reactie en prettig Paasfeest!
Astra

Dan kun je de vraag denk ik wel op Opgelost zetten.... Ik moet zeggen: ik kon het probleem ook niet reproduceren. Dus het zal wel iets in de geconverteerde db zijn geweest.

Bedankt Michel.
Ik heb deze vraag nu op opgelost gezet.

Beste groetjes,
Astra

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan