Altec subwoofer en 5 speakers waarvan het er maar 2 doen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Anton1975

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2014
Berichten
61
Ik heb een Dell Altec subwoofer met daarbij 5 speakers.
Jaren werkte het systeem goed, tot een paar weken terug er maar door 2 speakers geluid kwam.
In het configuratiescherm bij Apparaatbeheer / besturing voor geluid zie ik geen uitroeptekens staan dat er iets aan de hand zou zijn.
Hoe krijg ik het systeem weer draaiende met muziek zoals het eerst was?


Specy:

Besturingssysteem
Windows XP Home Edition 32-bit SP3
Processor
Intel Core i3 550 @ 3.20GHz 59 °C
Clarkdale 32nm Technologie
RAM
3,00GB Dual-Kanaal DDR3 @ 665MHz (9-9-9-24)
Moederbord
Dell Inc. 0C2KJT (CPU 1)
Grafisch
DELL 1702FP (1280x1024@60Hz)
DELL 1702FP (1280x1024@60Hz)
Intel HD Graphics (Dell)
Opslag
931GB Western Digital WDC WD10EZRX-00A8LB0 (SATA) 31 °C
Optische schijven
HL-DT-ST DVD+-RW GH50N
Geluid
Realtek High Definition Audio

==

Geluid
Geluidskaarten
Realtek High Definition Audio
Intel Display Audio
Afspeelapparaat
Realtek HD Audio Input
Opnameapparaat
Realtek HD Audio output
Speaker configuratie
Speaker configuratie
Speakertype 5.1
 
Niet de oplossing, maar wordt het niet eens tijd je Windows versie te upgraden.....
 
Niet de oplossing, maar wordt het niet eens tijd je Windows versie te upgraden.....

Ik zou het graag bij het onderwerp houden.
Als ik mijn oldtimer naar de garage breng, verwacht ik ook geen afkeurende houding van de garagehouder, zo ook hier niet!
 
Wat is er dan veranderd?
Het past zich niet vanzelf aan.

Een systeemherstel zou kunnen indien het niet aan de Realtek instellingen in het configuratiescherm van Realtek (5.1 staat het?) of de speakers zelf ligt.
 
Wat is er dan veranderd?
Het past zich niet vanzelf aan.

Een systeemherstel zou kunnen indien het niet aan de Realtek instellingen in het configuratiescherm van Realtek (5.1 staat het?) of de speakers zelf ligt.

Ik heb niks veranderd, ik snap wat je zegt en ik vind het ook raar, zo "spontaan" is ook typisch.

Wat zou ik kunnen controleren of verwijderen?
 
Lees m'n laatste zin nog een keer.
Hoe staan de speaker in de configuratie gui van Realtek en zijn de speakers die het niet doen verwisseld met degene die het wel doen?
 
Lees m'n laatste zin nog een keer.
Hoe staan de speaker in de configuratie gui van Realtek en zijn de speakers die het niet doen verwisseld met degene die het wel doen?

Nee, ik heb niks verwisseld, geen speakers verhuist, verwisseld, verplaatst. Idem voor de subwoofer.
 
Ik heb een Dell Altec subwoofer met daarbij 5 speakers.
Jaren werkte het systeem goed, tot een paar weken terug er maar door 2 speakers geluid kwam.

Waar ik nieuwsgierig naar ben: heb jij toevallig een in een winkel gekochte (film of muziek) DVD voorhanden met Dolby Surround geluid?
Zo ja, uit welke speakers hoor je geluid als je die afspeelt?
 
Waar ik nieuwsgierig naar ben: heb jij toevallig een in een winkel gekochte (film of muziek) DVD voorhanden met Dolby Surround geluid?
Zo ja, uit welke speakers hoor je geluid als je die afspeelt?

Door jouw vraag ben ik een stap verder, namelijk .. via Windows Media Player heb ik wel de beschikking over het volledige geluid uit 5 speakers en de subwoofer!! Het werkt dus wel. Echter, via mijn browser (Mozilla & Opera) worden niet de speakers gebruikt. Dat zal een onvolkomenheid zijn in die browsers. Dus dat ga ik nu uitzoeken.
 
Waar ik nieuwsgierig naar ben: heb jij toevallig een in een winkel gekochte (film of muziek) DVD voorhanden met Dolby Surround geluid?
Zo ja, uit welke speakers hoor je geluid als je die afspeelt?

Dus nee, ik heb geen dvd onlangs proberen af te spelen.
Alleen de voorste 2 doen het, via de browser afspelen van you tube bijvoorbeeld.
 
Reden dat ik het vroeg was tweeledig : als je geen 'source' afspeelt die 5.1 laat 'horen', dan klopt het dat je 'slechts' stereo hoort, vandaar mijn vraag of je een DVD had met Dolby Surround. Je kunt ook een eventueel op de hdd staande film waarvan je zeker weet dat 'ie 5.1 geluid heeft, afspelen. Als dat goed werkt is er niets aan de hand en heb je de laatste weken toevallig geen source afgespeeld die 5.1 heeft en idd. sommige mediaspelers 'forceren' geluid over alle kanalen, ook al betreft het geen 5.1 source.

Mogelijk rest je nu nog 1 ding? Een bronbestand vinden dat 5.1 heeft en dat afspelen met de mediaspeler waarover je het in bericht 1 had. (de speler die je overigens niet in bericht 1 noemde).
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan