alternate

Status
Niet open voor verdere reacties.

vis ta

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 mei 2007
Veel mensen op het forum zie ik alternate.nl/.be gebruiken als ze een nieuwe pc willen gaan samenstellen.

Als ik een nieuwe pc samenstel probeer ik van elk onderdeel dat ik er in wil steken de technische specificaties op te zoeken en ga het dan bestellen.

Biedt alternate enige meerwaarde buiten zekerheid?
Of is het net enkel een goed idee om voor alternate te kiezen als je het zelf moeilijker hebt om uit te zoeken of je systeem dat je zelf hebt samengesteld wel voldoende is?

Ikzelf heb het meestal namelijk moeilijk met enkele componenten (voeding bijvoorbeeld). En ik vroeg me af of alternate ok is om nadat ik alles heb uitgezocht het zodoende in alternate in te geven en de componenten waar ik slechter in ben in alternate te kiezen.

Of is zelf opzoeken toch nog steeds beter?

*Geen ervaring met alternate, maar wel nieuwsgierig*

Ik had graag wat meer info over alternate eigenlijk. Uit je reactie kan ik het basisantwoord van mijn vraag al afleiden, alternate is dus wel goed en werkt.

Maar wat zijn de voor en de nadelen?

Ik heb een beetje moeite met het 100% begrijpen van je vraag, maar samenvattend kan ik wel zeggen dat je gewoon je "droommachine" bij elkaar moet klikken bij Alternate. Als er iets niet compatible is, dan meldt de configurator dat wel.

Goed, ik zal m'n vraag anders stellen.

Stel ik wil een nieuwe pc bouwen en ik weet perfect welk mobo, grafische kaart, processor, hdd, dvd-drive ik er in wil steken.

Maar ik ken bijvoorbeeld niets van:
- voeding
- geheugenkaartlezers
- ramgeheugen
- en behuizingen.

Kan ik de dingen die ik dan al weet ingeven bij alternate om er zo zeker van te zijn dat die vier overige dingen goed en compatible zijn met wat ik al weet?

Heeft alternate dus voldoende keuze?

En wat zijn in het algemeen de voor en nadelen van alternate?

Ja, op je 1e en 2e vraag.

3e vraag : daar doe ik liever geen uitspraken over, ik ben bevooroordeeld.

Als je bevooroordeelt bent heb je waarschijnlijk ervaring en kan je je mening argumenteren.

Daarom zou ik ze net extra graag willen horen.

Ik had graag wat meer info over alternate eigenlijk. Uit je reactie kan ik het basisantwoord van mijn vraag al afleiden, alternate is dus wel goed en werkt.

Maar wat zijn de voor en de nadelen?

Voordelen:

Is ook webwinkel
Bestellen via internet, afhalen in winkel (optioneel)
Kan ook gewoon naar de winkel gaan
Goede service
Vakkundig personeel
Helpdesk tot 20:00 uur geopend (niet alle dagen, zie website)

Nadelen:

Euhhh, druk, lange wachttijden (?)

Is het qua prijs/kwaliteit ook goed?

Goedkoper, gemiddeld of duurder in vergelijking met meeste winkels?

Is het qua prijs/kwaliteit ook goed?

Hoe bedoel je? De producten zijn natuurlijk gewoon dezelfde als elders, of wil je Alternate kopen:p

Goedkoper, gemiddeld of duurder in vergelijking met meeste winkels?

Moeilijk te beantwoorden, kun je het best zelf gaan vergelijken. Ik denk dat ze per product soms wat duurder zijn en soms wat goedkoper.

Kan je op alternate ook het typenummer en alle details van elk onderdeel bekijken?

Want als dat het geval is kan ik uiteindelijk alternate gebruiken om m'n lijst aan te vullen en alles kopen waar ik het goedkoopste kan vinden.

Hoi !

Kom daar al jaren !

De winkel is vaak erg druk; dus bestellen/afhalen moet je niet in schoolvakantie's etc. plannen.

Wel via internet te bestellen, en de dag erna snel afhalen.

Prima (doorsnee 2 jr.) garantie, snelle behandeling.

Is niet de allergoedkoopste, maar goede prijs/kwaliteitsverhouding.

Greetz,

Harry.

En kan je gedurende het samenstellen van je pc van elk onderdeel alle specificaties zien? Of toch zeker het typenummer zodat het onderdeel te indentificeren is (en het eventueel te vinden/bestellen is in een goedkopere winkel)

En kan je gedurende het samenstellen van je pc van elk onderdeel alle specificaties zien? Of toch zeker het typenummer zodat het onderdeel te indentificeren is (en het eventueel te vinden/bestellen is in een goedkopere winkel)

Ja. Ga er eens mee "spelen" (PC-Builder)

Er mee spelen heb ik ondertussen gedaan.

Het is inderdaad een voordeel dat je uitsluitsel hebt of elk component met elkaar overweg kan en dat je niets over het hoofd hebt gezien.

Ik heb wel veel alternatieven moeten nemen, het moederbord dat ik in gedachten had stond er niet op, de dvdwriter die ik in gedachten had stond er niet op...
En uiteindelijk moest ik nog gokken op welke case, voeding etc... de beste was.

Ja uiteraard komt dat wel voor. Ze verkopen inderdaad niet alle merken/uitvoeringen van bijv. moederborden en geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan