• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Alternatief gezocht voor copy & paste

Status
Niet open voor verdere reacties.

mukhtaartje

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2008
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en hoop dat iemand mij gaat willen helpen.

Ik zit met het volgende probleem. Ik heb een excel bestand met gegevens van verschillende landen en hun boekingen. De bedoeling is om de informatie per land in aparte excel sheets op te slaan.

Nu kan ik alles gaan copy en pasten naar een nieuwe sheet maar dit bestand is best wel groot en ik wil niet echt de hele middag daar mijn tijd in steken aangezien ik met krappe deadlines werk.

Zou iemand mij aub kunnen voorzien van wat tips bv. eeen formule ofzo. Dat zou ik echt :thumb: vinden.

Alvast bedankt.
Mukhtaartje :D

Je hebt dus 1 verzamelsheet waar alles op staat (bij voorbeeld 5 landen) en je wilt dat alle info aangaande 1 land naar een apart sheet word gekopieerd?

Heb je wellicht een voorbeeld bestandje?

Je hebt dus 1 verzamelsheet waar alles op staat (bij voorbeeld 5 landen) en je wilt dat alle info aangaande 1 land naar een apart sheet word gekopieerd?

Heb je wellicht een voorbeeld bestandje?

Hi MegaSaxon,

Dank je wel voor je reactie. Het klopt idd wat je zegt, ik heb 1 verzamelsheet en ik wil alle info van 1 land naar een aparte sheet gekopieerd hebben. Ik heb een bestandje in de bijlage gezet.

Alvast bedankt voor de moeite :D

Bijlagen

Is het mogelijk om in je verzamelsheet een extra kolom in te voegen met een landcode per boeking? Of is dit een vast format?

Is de nationaliteit afhankelijk van Kolom A of kolom B?

Is het mogelijk om in je verzamelsheet een extra kolom in te voegen met een landcode per boeking? Of is dit een vast format?

Is de nationaliteit afhankelijk van Kolom A of kolom B?

Hallo,

Dit is helaas een vast format :( komt zo uit ons systeem en wordt door iedereen binnen de organisatie in deze format gelezen. De nationaliteit is afhankelijk van kolom A omdat deze de landen zijn waar zaken mee wordt gedaan.

Hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd :o

Bedankt,
Mukhtaartje :thumb:

Ik ben er ff mee aan het stoeien geweest maar kom niet uit.

Iemand anders?

Ik ben er ff mee aan het stoeien geweest maar kom niet uit.

Iemand anders?

Vervelend hoor. Ik ben al een paar dagen aan het uitvogelen hoe ik dit voorelkaar kan krijgen maar mij lukt het ook :( anywayz....toch bednakt voor je genomen moeite MegaSaxon. Hopelijk kan iemand ons helpen

:thumb:

Groetjes,
Mukhtaartje

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en hoop dat iemand mij gaat willen helpen.

Ik zit met het volgende probleem. Ik heb een excel bestand met gegevens van verschillende landen en hun boekingen. De bedoeling is om de informatie per land in aparte excel sheets op te slaan.

Nu kan ik alles gaan copy en pasten naar een nieuwe sheet maar dit bestand is best wel groot en ik wil niet echt de hele middag daar mijn tijd in steken aangezien ik met krappe deadlines werk.

Zou iemand mij aub kunnen voorzien van wat tips bv. eeen formule ofzo. Dat zou ik echt :thumb: vinden.

Alvast bedankt.
Mukhtaartje :D

uuuuh :confused: niemand een idee? :o

Kan je misschien op blad 2 van je voorbeeldje aan kunnen geven hoe je een land op een sheet wil zien staan?
Dat zal een hoop verklaren hoe er met gegevens moet worden omgegaan.
Kom er zo even snel niet uit wat je precies wil overzetten.

Kan je misschien op blad 2 van je voorbeeldje aan kunnen geven hoe je een land op een sheet wil zien staan?
Dat zal een hoop verklaren hoe er met gegevens moet worden omgegaan.
Kom er zo even snel niet uit wat je precies wil overzetten.

Hoi,

Ik heb in mijn voorbeeld ieder land apart omlijnt met rood. Wat ik eigenlijk probeer is deze info die ik nu heb omlijnt op een andere manier dan copy & paste, in verschillende sheets te krijgen dwz dat ieder land dan (bv. CA127 is een land, CA172 is een land enz enz) in aparte sheets komen die ik dan kan opslaan als CA127.xls en CA172.xls enz.

Verklaart dit een beetje wat ik bedoel? :confused:

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Een stuk duidelijker.

Rest nog alleen de vraag:
Stan deze landen altijd bij elkaar of kunnen deze landen ook door elkaar heen staan?
Zou anders het omzetten een stuk vereenvoudigen :D

Fictief voorbeeld:
CV142
CV142
REA12345
HYU5464
CV142
CV142

Een stuk duidelijker.

Rest nog alleen de vraag:
Stan deze landen altijd bij elkaar of kunnen deze landen ook door elkaar heen staan?
Zou anders het omzetten een stuk vereenvoudigen :D

Fictief voorbeeld:
CV142
CV142
REA12345
HYU5464
CV142
CV142

Pfoeh gelukkig, want ik wist niet of ik het wel duidelijk had uitgelegt :D
Bedoel je de landen die in het kolom "declaring entity" staan?

Zie bijlage als voorzet.

Moet een VBA code komen welke:
1- een kolom insert
2- in de nieuwe kolom komen formules welke de juiste land code laten zien
3- een code welke door deze landcode loopt en de regel naar het juiste blad kopieerd
In deze code moet ook een regel komen welke controleerd of het blad met de land code bestaat zoniet aanmaken. einde van deze code wordt de nieuwe kolom weer weggehaald.

Kopieer functie werkt nog niet, ben zelf een beetje roestig geraakt na een jaar of iets afwezigheid van VBA code.

Succes.

ps.
heb problemen met uploaden van een file :evil:
probeer het later nogmaals

ps2
na een kolom vooraan invoegen op je 1e blad zet de volgende formule in
cel A2: =LINKS(B2;5)
cel A3: =ALS(B3="";A2;ALS(LINKS(B3;5)="Total";A2;LINKS(B3;5)))
cel A3 door trekken tot aan laatste regel.
Deze akties zou VBA allemaal moeten gaan doen.
Nu moet de VBA code door deze kolom heen lopen en het boven beschreven pad doorlopen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan