Alternatief lettertype die de opmaak niet vervormt

Status
Niet open voor verdere reacties.

glitch2

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2005
Hallo allemaal, ik heb de afgelopen weken een website gemaakt

www.uitzichtnoorbeek.nl

Mijn probleem is met de navigatiebalk, ik heb hiervoor het lettertype Rage Italic, deze word helaas niet door alle pc's/browsers ondersteunt waardoor deze soms vervangen word door Times new Roman

Ik heb alle "common" lettertypes al ingevuld als alternatief lettertype(http://www.ampsoft.net/webdesign-l/WindowsMacFonts.html)
maar al deze lettertypes zorgen ervoor dat de site wordt vervormt

Ik heb een afbeelding bijgevoegd om de vraag te verduidelijken

Ik weet dat het niet verstandig is, maar dit lettertype is echt essentieel voor het design van de website, bij voorkeur wil ik ook liever niet afbeeldingen hoeven maken van de menu onderdelen

Bijlagen

• Website.jpg
    Website.jpg
    100,7 KB · Weergaven: 80
Laatst bewerkt:
Hallo,

Voor ik 't vergeet: toevallig zag ik dat op je index.html het doctype is weggevallen. Aangezien de regel daaronder helemaal klopt, neem ik aan dat dit 'n ongelukje is :D

Er komen inmiddels steeds meer mogelijkheden om eigen letters mee te sturen. Maar dat staat eigenlijk nog in de kinderschoenen en ik heb daar zelf ook nauwelijks ervaring mee. Anderen hier misschien iets meer. Nadeel is dat de bezoeker dan 'n heel font moet gaan downloaden en dat die fonts vaak niet gratis zijn (voor de site-eigenaar dan, wel voor de bezoeker natuurlijk).
Er bestaat wel 'n aantal technieken om flash en zo te gebruiken om andere letters weer te geven, maar ook dat is behoorlijk wat werk. Mogelijk komt er nog iemand langs die je beter kan helpen, anders kun je hier 'n reeks links naar die verschillende technieken vinden:
http://css-voorbeelden.nl/links.html#a-css-fonts

Los daarvan. Je wilt liever geen afbeeldingen maken. Maar ik vraag me af wat daar in dit geval tegen is. Als je de tekst uit de links met css aan de linkerkant buiten scherm parkeert, zou je gewoon afbeeldingen als links kunnen nemen. Lijkt mij. Dan heb je nog steeds gewone tekst voor spraakbrowsers, zoekmachines, enz., maar voor 'gewone' bezoekers de letters die jij wilt. Zonder ingewikkelde JavaScript/flash-technieken en zo. Ook alt (en eventueel title) zijn dan gewoon te gebruiken.
Of mis ik 'n reden om hier geen afbeeldingen te gebruiken?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan