• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Alternatief matrixformules

Status
Niet open voor verdere reacties.

apikills

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2005
Beste Allemaal,

Ik heb voor de korfbalvereniging een excel-bestand gemaakt waarin scorepogingen bijgehouden kunnen worden. In het dashboard (tabblad 1) wordt dmv matrixformules een overzicht gecreerd uit de beschikbare data (tabblad 2). Het overzicht is op zich prima, maar het duurt erg lang. Zo lang zelfs dat het op een mobiel onwerkbaar is gezien de wachttijd voor het (her)berekenen.

Ik heb gekozen voor matrixformules, omdat ik obv meerdere criteria waaraan de data moet voldoen, het overzicht in het dashboard opstel. Wellicht zijn er alternatieve formules die beter werken (lees sneller), waardoor het bestand wel bruikbaar wordt.
Ik wil niet met vba werken, aangezien dit volgens mij niet werkt op de meeste mobiele devices.

Bedankt voor het meedenken!

Gr. Api

Bijlagen

Als je nu eens begint met de formules in te korten van $B:$B en $C:$C tot $B$7:$B$250 en dit ook voor C:C dat scheelt al 1048326 rijen.

Laatst bewerkt:
werkt het met een draaitabel wel ? Ik heb nu enkel de bovenste tabel veranderd
(let op die moet je wel vernieuwen bij nieuwe gegevens)

Bijlagen

Volgens mij zoek je een simpele AANTALLEN.ALS functie.
Code:
B5: =AANTALLEN.ALS(Tabel1[Speler];$A5;Tabel1[Actie];B$3)

Laatst bewerkt:
Bedankt voor het meedenken Ad, Cow18 en AlexCEL.

De oplossing van Ad was al een hele verbetering. Idd niet zo handig om de hele kolomn te selecteren aangezien ik maximaal 5000 rijen zal gebruiken. Daarnaast heb ik de oplossing van AlexCel ook gebruikt. Is een veel elegantere oplossing. De draaitabel van Cow18 werkt niet helemaal handig, aangezien ik vanuit de data steeds de cijfers wil ophalen en niet via een tussenstap via een draaitabel.

Iedereen bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan