alternatief office voor Win 8

Status
Niet open voor verdere reacties.

marbo2

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2007
Is er een gratis ( of goedkoop ) alternatieve office voor Win 8?
Deze moet wel gedownload kunnen worden omdat op de Samsung pc die ik voor mijn zoon heb gekocht geen cd-rom speler meer zit.
Hij zal deze misschien een paar keer per jaar gebruiken, vandaar dat ik niet wil investeren in de dure office software.
Ook moet de software compatible zijn met Microsoft office.

Marbo,

Is Open Office of Libre Office geen optie dan ? Zijn beide gratis (open source) pakketten, die ook
compatible zijn met bestaande Office bestanden.

Ik heb gehoord dat deze programma's vol met reclame zit, klopt dit?

Als je zoon nog op school zit krijgt die waarschijnlijk korting. Op mijn school gaat het via slim.nl, is dan 50,- docenten krijgen het zelfs voor 20,-. Als cdtje of download.

Het nadeel van 'namaak' office's is dat ze niet alle functionaliteiten van office hebben. Dus powerpoints krijg je niet echt mooi en documenten van anderen kunnen er anders uit gaan zien. Mocht je dat toch willen gebruiken kun je misschien een cloudversie pakken zoals google drive (excel powerpoint en word) of OneDrive van microsoft zelf (dan heb je misschien nog de minste problemen).

Als er geen cd speler is zit kun je ook een externe kopen of lenen als je ergens een goedkope vind op CD.

Laatst bewerkt:
Martijn. Probeer het eens zelf. Van het hele Microsoft Office pakket gebruikt een gemiddelde gebruiker ongeveer 5% (Excel heeft bijv. iets van 6000 functies en commando's).

Minder sterk in de Open Office/Libre Office zijn de mogelijkheden met Macro's.

Veel sterker ontwikkeld zijn het doorvoeren van een consequente opmaak binnen een document. Daar mag je binnen Office eens mee aankomen. De ouderen onder ons missen daarom nog steeds het oude WP "onder water" scherm.

Verder heb ik nog nooit gemerkt dat een Word document niet correct wordt weergegeven in Open Office.

Ik bewerk regelmatig Word documenten via Open Office en niemand die daar ooit iets van merkt. Tegenwoordig is een en ander prime uitwisselbaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan