Alternatief queryresultaat

Status
Niet open voor verdere reacties.

embetwee

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2007
Stel: met behulp van een selectiequery vraag ik in Access op wat de som is van velden die aan bepaalde criteria voldoen. Indien echter aan geen enkel criteria voldaan wordt, is een ‘leeg’ queryresultaat het gevolg. Is het op enige manier toch mogelijk in plaats hiervan een regel met getalswaarde 0 (nul) te tonen? Bij voorbaat dank! Embetwee. :rolleyes:

met het union statement kan je een fake record aan je resultaat toevoegen.

Hoop doet leven

Dank voor je reactie, Guus. Aan de mogelijkheid die jij oppert had ik al wel gedacht, maar ik heb ook te maken met niet-lege queryresultaten. Op zich geen probleem als je met union op zou kunnen tellen, maar dat is niet het geval. Of misschien toch? Embetwee.

Je kan de union query daarvoor gebruiken maar als je het overzichtelijk wilt houden zou je een query kunnen basseren op je union query.
qryUnion:
Code:
Select a, b, c from table
union all
Select d, e, f, from OtherTable
qryAddUnion
Code:
select sum(a), b, c from qryUnion
group by b, c
That's it

Yes!

Hoi Guus! Lucky me, this time. Ik begrijp wat je bedoelt, maar had geen idee dat dat ook kon. Als beginner valt het me regelmatig bitter tegen wat er aan naslagwerk voor Access beschikbaar is. Geweldig dan dat dit soort fora bestaan. Geweldig bedankt! Embetwee. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan