• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Alternatief voor Als-functie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Amerikaganger

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 jan 2012
Ik ben bezig met het opstellen van een rapportage. Mijn bestand bevat een invoertabblad waarin wordt aangegeven wat de rapportage maand is.

Vervolgens heeft de rapportage per KPI 1 regel. Aan het eind van de kpi regel wil ik als het januari is de waarde van januari hebben staan, als het feb is de waarde van febr, etc. Ik heb dit met een als functie gedaan maar loop dan tegen het probleem aan dat ik deze maar 7 keer kan herhalen. Heeft iemand een oplossing? Heb geprobeerd om het bestand in te voegen maar kon hem niet uploaden.... Ik heb ook een datablad dus dat kan bij de formule gebruikt worden...

alvast bedankt!

ps gebruikte formule op dit moment:
=ALS(I1="Jan";C6;ALS(I1="Feb";D6;ALS(I1="Mrt";E6;ALS(I1="Apr";F6;ALS(I1="Mei";G6;ALS(I1="Jun";H6;ALS(I1="Jul";I6;ALS(I1="Aug";J6))))))))

Beste Amerikaganger,

Je bestand kan je uploaden naar www.mijnbestand.nl en dan de link hier plakken.

Als ik kijk naar je formule, zijn de waardes in C6/D6/E6 etc. vast? Zo ja, zou je vert.zoeken kunnen gebruiken.

De waardes C6/D6/E6 etc. zijn in zoverre vast dat ze voor de volgende kpi C7/D7/E7 moeten zijn. Ik weet wel hoe ik met vert.zoeken naar de goede maand kan zoeken maar niet hoe ik vervolgens naar de goede cel kan verwijzen....

Amerikaganger, wil je zo vriendelijk zijn om de vraag als opgelost te wijzigen? "Zet status opgelost"... Thnx!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan