Alternatief voor Asus p4p800-deluxe mobo

Status
Niet open voor verdere reacties.

Einstein

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2001
Ik vrees dat mijn Intel mamabordje is gecrasht. Het beeldscherm ging op standby in xp en sindsdien nada.
Mobo eruit gehaald, alle hardware er af gehaald en alleen de voeding en ledjes aangesloten. Geen piepjes, niks. Alleen maar een draaiende fan van de processor en de voeding (meerdere voedingen getest). Als ik de berichten zo lees in het forum dan neem ik aan dat het mobo is overleden.
Weet iemand nog een goed alternatief voor mijn Asus p4p800-deluxe mobo?
Ik gebruik de pc hoofdzakelijk voor videobewerking.

Einstein

Is nog een socket478 moederbordje dacht ik?
Dan zal je niet zoveel keuze meer hebben voor alternatieven vrees ik...
Meeste winkels verkopen die socket zelfs niet meer.
Als het toch een socket 775 is zijn er nog wel bordjes die DDR1 ondersteunen, maar ook niet zoveel. Meeste zijn nu DDR2. Maar Asrock heeft er allesinds nog. Ik dacht dat het type iets in de zin van VSTA 775 was.

Elk 478 bordje zal het wel doen, maar zoek er eentje met een Intel chipset, hoef je niet te herinstalleren.
Maar bij de meeste die je nieuw ziet, zit een Via chipset op.

Misschien de plaatselijke PC boer?
Marktplaats?

Ik kan niet elk 478 bordje er in plakken helaas. Ik heb er een nodig met 4 geheugenbankjes en een firewire aansluiting. Ik ben inmiddels al aan het zoeken via tweakers.net, maar nog niks gevonden.
Hoe reageert een pc eigenlijk als de proc stuk is en niet het mobo? Als ie piept of...

Einstein

Die had ik ook gezien. Maar net als de Gigabyte Ga-8ipe1000-g en de msi 875p neo-fisr is hij niet meer leverbaar zoals ook staat vermeld op de link die je aangeeft.
Ik zit ook nog eens met DUAL channel geheugen (4x512mb) dat niet door elk 478 plankje ondersteunt wordt.
Of ik moet dat weer overzetten in mijn AMD pc.

Laatst bewerkt:
Zelfde bordje als wat je nu hebt te vinden op marktplaats, vraagprijs 50,- euro maar dat hoef je natuurlijk niet te bieden...

Ik hoef hetzelfde mobo niet weer. Ik zie op marktplaats dezelfde bordjes met hetzelfde probleem en ze worden ook nog te koop aangeboden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan