Alternatief voor dure harde schijven

Status
Niet open voor verdere reacties.

freestyler12

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2011
Hallo leden (en gasten natuurlijk...) van helpmij..
Wat is de beste oplossing voor de dure harde schijven..
Ik zat zelf te denken aan 500 gb model omdat die nu ongeveer even duur zijn als eerst de 1tb harde schijven

Wat is de beste oplossing?
Greeetz freestyler12

oke maar als ik NU een harde schijf zou kopen welke sou je dan adviseren..

Afhankelijk van wat je nodig denkt te hebben, hoeveel extra harddisks je nog kwijt kunt en waar de harddisk voor dient. Zo klein en goedkoop mogelijk nu, als dat kan, zodat je over een paar maanden goedkoop weer meer kunt aanschaffen.

Samsung harddisks zijn ook 2x zo duur geworden, maar samsung maakt geen harddisk minder dan een aantal maanden geleden. Mag jij raden wie die extra 100% winst in zijn zak steekt.

Tjah ik heb ook wel een externe schijf waar ik data en spul op kan zetten dus ik heb aan 500gb wel genoeg denk ik
En dat over Samsung wist ik niet wat gemeen!

Laatst bewerkt:
Afhankelijk van wat je nodig denkt te hebben, hoeveel extra harddisks je nog kwijt kunt en waar de harddisk voor dient. Zo klein en goedkoop mogelijk nu, als dat kan, zodat je over een paar maanden goedkoop weer meer kunt aanschaffen.

Samsung harddisks zijn ook 2x zo duur geworden, maar samsung maakt geen harddisk minder dan een aantal maanden geleden. Mag jij raden wie die extra 100% winst in zijn zak steekt.
Als Samsung zijn harddisks goedkoop houdt kiest iedereen hun merk en gaan de andere merken hun beklag doen.
Samsung wil de banden goed houden en houdt dan de prijzen kunstmatig hoog.
Dat kunnen wel prijsafspraken zijn en die mogen natuurlijk niet, maar ja, een rechter zal wel begrijpen dat er voor Samsung veel op het spel staat als zij de prijzen niet mee verhogen.
Bovendien zal Samsung wel een zegje doen dat ook zij door de overstromingen geraakt zijn en zie dat maar eens te weerleggen of te bewijzen.

Hoi,

Je zou ook op marktplaats kunnen kijken.

Tweede hands hardeschijven kopen lijkt me niet zo'n goed idee ;)

Slijtage, beschadigingen of wat dan ook kom je pas achter als je 'm hebt. Alleen via Marktplaats iets kopen als je het product eerst uit mag testen, in het geval van een hardeschijf, een uitgebreide diagnostische test laten draaien vanaf de HirensBootCD

Nooit vind ik wat scherp. Ik heb in het verleden meerdere keren voedingen, geheugen en videokaarten gekocht voor goede prijzen. Nooit echt aan gebrand.

Harddisks zijn wel wat moeilijker.

Opzich een goede, en zeker snelle schijf. Heb er zelf ook eentje, maar ze hebben nogal wat problemen met betrouwbaarheid. Wat toch best vreemd is aangezien dit in feite een 500GB F3 is met een extra platter van 500GB. De 500GB F3 schijven hebben geen problemen.

wat bedoelt u precies met betrouwbaar heid,valt hij soms uit,crasht hij...
Mischien een domme vraag hoor maar jah...

Hij gaat snel kapot ;) De mijne is er na 1,5 a 2 jaar mee opgehouden. Hij werkt nog wel, maar ik mis van veel van mijn muziek die erop staat gewoon ineens de laatste 20 seconden, of een film speelt niet meer af ofzo. En hij komt bij het opstarten telkens met foutmeldingen.

Kan ook heel goed zijn dat jij er nu net geluk mee hebt en het zoals de meeste schijven 6 a 7 jaar vol houd, maar ik schijn niet de enigste te zijn waar hij er zo snel mee op houd

Dan word het deze schijf niet!
Welke schijf is dan goed?
Hopelijk kan iemand mij helpen want de hdd prijzen stijgen snel

Gek genoeg zijn daar geen problemen mee. Zeer snelle schijf, heb er zelf ook mijn Windows 7 installatie op staan :) Super schijfje, rete snel.

Wat deze schijf zo snel maakt is dat hij een enkele platter van 500GB heeft. Meeste hardeschijven van 500GB hebben bijvoorbeeld 2 platters van 250GB in zich. Wat deze schijf zo snel maakt is dus die enkele platter. De 1000GB F3 heeft simpelweg 2x 500GB platters uit de 500GB F3 schijf. Vandaar dat ik het best vreemd vind dat er zoveel problemen zijn met die 1000GB varianten, aangezien het in feite dezelfde schijf is, met een platter extra.

Oke ben ik even blij dat ik deze schijf heb besteld...!
Hartstikke bedankt voor alle reacties!!!
Greetz freestyler12!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan