Alternatief voor frames

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcarrelus

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2010
Hallo,
Ik heb hier en daar wat cursusen gelezen op het internet over html en css. Ik ben nu in staat om deze website te maken. Hierbij maak ik gebruik van frames, maar dat levert me een aantal problemen op bv: mijn url blijft hetzelfde op iedere pagina.
Wat kan ik als alternatief gebruiken (liefst met HTML/CSS)?

Als alternatief voor frames kan je css-div's gebruiken. Op deze site is daarover heel veel informatie te vinden...

Bedankt voor het snelle antwoorden.
Ik heb wel nog 1 probleempje. Waar moet ik kijken op die website want ik weet niet echt wat ik kan gebruiken.:o
Ik heb altijd met frames gewerkt en gebruik div tot nu toe alleen om een afbeelding te centreren dus weet niet echt wat te doen.

Bedankt naarling, die websites hebben veel geholpen. Maar als ik het goed begrijp moeten de header en navigatiebalk (die op dit moment ieder een eigen frame hebben) iedere keer opnieuw mee laden. Alles wat in een frame zat moet ik nu in een div steken? Is het juist wat ik zeg?

Bedankt naarling, die websites hebben veel geholpen. Maar als ik het goed begrijp moeten de header en navigatiebalk (die op dit moment ieder een eigen frame hebben) iedere keer opnieuw mee laden. Alles wat in een frame zat moet ik nu in een div steken? Is het juist wat ik zeg?
Als je alleen html en CSS gebruikt wel ja, met een klein beetje PHP erbij is het niet meer nodig.
Zie daarvoor deze handleiding.

bedankt voor alle moeite. Die laatste optie (met PHP) zal jammer genoeg niet werken want mijn server ondersteunt het niet. Ik behelp mij wel met de middelen dat ik al heb.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan