• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Alternatief voor Hyperlink

Status
Niet open voor verdere reacties.

henkhenk56

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2011
Dag Allemaal,

Ik heb een soortgelijk probleem als jafrako "naar een cel springen in een ander werkblad"maar dat draaje is al gesloten.
Ik heb namelijk een werkblad met verschillende itemnummers in kolom A
Graag wil ik nu als ik zo'n nummer aanklik doorgelinkt worden naar een ander werkblad waar de omschrijving van deze items staat, ook hier staat in kolom A weer dezelfde item nummers.
Probleem is als ik op het eerste werk blad een koppeling maak met het andere waar de omschrijvingen staan, en dit doe met een Hyperlink dan kan ik de Hyperlink niet doorvoeren en moet alles handmatig inkloppen, ook de opmaak van de cel moet naderhand handmatig worden aangepast.
Verder kan het voor komen dat de omschrijving van het item naar een 3e werkblad verplaats moet worden, het zou mooi zijn als de koppeling dan nog in stand bleef.
Wie kan mij helpen??

Groeten Henk

Wil je een alternatief voor de functie hyperlink of de formule hyperlink...
Ik denk namelijk dat de formule hyperlink i.c.m. de indirect formule hier wel op zijn plaats is...

Kan er een voorbeeldbestandje geplaatst worden?

Ik heb de Hyperlink nu aangemaakt via Invoegen en dan Hyperlink, ik wist niet dat er meerdere mogelijkheden waren.

Groeten Henk

Dat is inderdaad de functie, maar dit kan ook met een formule.
Dan rest mijn vraag nog: kan er een voorbeeldbestand geplaatst worden...

Hierbij het bestandje waar het om gaat.
Ik hoop dat je er wat mee kunt, niet alle funties en macros werken meer goed omdat het bestand te groot was en dus het nodige moest slopen.

Groeten HenkBekijk bijlage 158951

Bijlagen

hallo Henk,
je kan een hyperlink ook naar een Naam laten verwijzen.
misschien heb je daar iets aan.

Probleem is als ik op het eerste werk blad een koppeling maak met het andere waar de omschrijvingen staan, en dit doe met een Hyperlink dan kan ik de Hyperlink niet doorvoeren en moet alles handmatig inkloppen, ook de opmaak van de cel moet naderhand handmatig worden aangepast.
wat bedoelje met hyperlink doorvoeren en alles handmatig inkloppen

ook de opmaak van de cel moet naderhand handmatig worden aangepast??
een hyperlink is alleen een verwijzing die doet toch niets met de opmaak

als je een met een Naam gedefinieerd gebied knipt en op een anderblad ergens plakt blijft de koppeling in stand.

groet sylester

Laatst bewerkt:
In bijlage een voorbeeld om de hyperlink via een formule aan te maken. Deze formule kan je dan slepen.

Bijlagen

Hoi WHER en ook Jafrako ontzettend bedankt voor jullie hulp.
Beide oplossingen werken uitstekend, heel erg bedankt allebij.

Groeten Henk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan