Alternatief voor imagecombo

Status
Niet open voor verdere reacties.

Renevatio

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2006
Hallo,

Ik had graag het volgende gemaakt in excel. Een knop waarop je duwt zodat je een venster krijgt met afbeeldingen en tekst erbij waaruit kan gekozen worden. Als ik dan de tekst aanduid wordt dezz in een cel geplaatst op dezelfde hoogte als de knop. Bv de knop in cel A1 en de tekst in cel C1.

De bedoeling is dus dat er een reeks knopjes onderelkaar komen en naast deze knoppen komt een tekst.

Ik heb al geprobeerd met een imagecombo maar dan blijft de foto er bijstaan. En aangezien er nogal wat fotos zijn om uit te kiezen is die drop down lijst veel te lang en onoverzichtelijk.

Indien iets niet duidelijk wll ik altijd meer uitleg geven.

Bedankt

Renovatio, wat dacht je van een formulier met aan de linkerkant een listbox met de omschrijvingen van de foto's en rechts daarvan een image waar telkens een foto wordt getoond als je in de listbox een tekst selecteerd.
Daaronder een commandbutton met InCelPlaatsten.

Bedankt Axel voor de snelle reactie. Dit is een mogelijkheid. Het feit waarom ik fotos wou met text is omdat de personen die er gebruik van gaan maken eerst naar de foto kijken en dan pas naar de text. Dus als we zo een soort listbox zouden kunnen maken met daar de fotos in en dan de text die te voorschijnkomt zou goed zijn. Gaat zoiets ook?

Is er een mogelijkheid om voor de gewenste knoppen een koppeling te maken zodat we bv naar sheet 2 gaan in excel waar dan de fotos staan en de lijst en daar dan een knop invoegen in sheet 1. Dit als alternatief voor het popup window in sheet 1 zelf.

Dag Renovatio,

Dat kan ook met een image.

Zet een grote image op het formulier en een spinbutton. Op die manier kun je alle foto's de revue laten passeren (uiteraard met de tekst er onder in een label). Willen ze de foto dan kunnen ze op een commandknop drukken.

Bedankt zoiets moet het worden. Nu nog een goed boek vinden om alles te leren programeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan