alternatief voor ms office: passend bij systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

arjoderoon

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2007
ik ben ok zoek naar het beste alternatief voor ms office, dat ook nog eens past bij de systeemeigenschappen: 1,2 ghz notebook, 256mb intern geheugen.
Via surfspot heb ik de mogelijk om voordelig software aan te schappen, waaronder corel wordperfect voor 30,00 met licentie voor 3 computers (laat ik er nu precies 3 in huis hebben). Alleen: is dit een goed alternatief voor ms office? via datzelfde surfspot kan ik ook office 2000 pro krijgen voor een prikkie.

daarnaast bestaan er ook nog de gratis pakketten openoffice en lotus symphony. lotus symphony heb ik nu geinstalleerd maar ik vind het tot nu toe erg traag. mogelijk komt dit doordat het systeem niet heel nieuw is. Open office heb ik ook gebruikt maar die pastte de opmaak van word documenten aan waardoor deze niet meer overeen kwam met hoe het opgeslagen was.

mijn vraag is wat nu het beste office product zou zijn om te installeren.

Toch is mijn eerste reactie OpenOffice. Helemaal compatibel is het niet met MS Office maar OOo lijkt me het dichtst in de buurt te komen. Vraag is wel welke versie van MS Office je gebruikt en welke versie van OOo je hebt geprobeerd. De laatste versie van OOo is 3.2.
Van verandering van opmaak is mij nooit iets gebleken, zeker niet met bestanden gemaakt met lagere versies als Office 2007, want die kunnen wel problemen geven in OOo.

Wanneer je zoveel mogelijk 'compatible' wilt blijven met alle versies van MsOffice en je kunt inderdaad voordelig aan MsOffice2000 komen, zou ik daarvoor kiezen.
Het is 'uitgekristalliseerd', omdat het één van de laatste versies was die Miscrosoft langer op de markt heeft gehad als 'laatste' versie (tegenwoordig is de policy van microsoft kennelijk om elk jaar met een geheel nieuwe versie te komen, over de portemonnee van gerbruikers heen).
Het is weinig belastend voor je systeem (want die belasting neemt met nieuwere versies gaandeweg steeds toe).
En altijd compatible met nieuwere versies van MsOffice (met uitzondering van het gegevensbestand - .pst - in Outlook).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan