Aan welke provider dacht je zelf ?
onderstaand is een voorbeeld.
Lebara datategoed blijft bijvoorbeeld maar 30 dagen geldig, kost 5 euro voor 1GB data.
Een 2jarig Sim-only abonnement van 1 GB kost het eerste jaar 2 euro per maand, daarna 4 euro per maand. Daarbij krijg je dan ook nog 250 belminuten/SMSjes.
Wil je absoluut géén abonnement dan kost je dat (als je de TomTom maandelijks gebruikt) 5 euro per maand. En dus 60 euro per jaar
Daarbij blijf je de prepaid kosten van je huidig mobieltje ook nog houden.
Het antwoord op jouw laatste zin in post #3 :
Ja, het is een optie, een duurdere dat wel.
Over welke oude Samsung hebben we het hier ?
EDIT : onderstaande gevonden mbv zoekterm 'uitfaseren 2g':
Het 2G-netwerk wordt in Nederland gefaseerd uitgeschakeld om ruimte te maken voor snellere 4G- en 5G-netwerken. De exacte planning en consequenties verschillen per telecomprovider:
- KPN: Het 2G-netwerk stopt definitief op 1 december 2027. Vanaf begin 2026 is KPN al gestart met het gefaseerd uitschakelen van 2G voor klanten die het niet meer nodig hebben.
- VodafoneZiggo: Blijft 2G in elk geval tot eind 2026 aanbieden. Verwacht wordt dat deze provider het netwerk uiterlijk in 2028 of 2029 zal afschakelen.
- Odido: Heeft het 2G-netwerk inmiddels al uitgeschakeld.
Wat dit voor jou betekent:
Als je een moderne smartphone of tablet gebruikt, merk je hier niets van, omdat deze al standaard verbinding maken met 4G of 5G. Oudere apparaten (zoals bepaalde GSM-toestellen), maar ook veel zakelijke toepassingen (bijvoorbeeld alarmsystemen, slimme energiemeters, en bepaalde oudere auto's) communiceren vaak nog via 2G en zullen na de uitschakeling niet meer functioneren