alternatief voor Ubunut?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Lutz
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Lutz

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 jan 2001
Ik heb al vele jaren Ubuntu, maar nu zijn ze op een ander geluidssysteem over gestapt (van Alsa tot Pulse). Met Pulse kan ik niet permanent mijn HDMI luidsprekers uitzetten.

Dus mijn vraag is: is er nog een alternatief voor Ubuntu (dus met Gnome) wat nog steeds Alsa gebruikt? Of kan ik beter Alsa bijinstalleren en Pulse verwijderen?

Ik draai debian wheezy.
Gebruikt alsa en ik kan met een regelaar hdmi op 0 zetten.
Is dit de info die je zoekt?

Ja en nee.

Ja, omdat het een ander distro is, maar welke is de i86 architectuur met 64 bits?

Nee, omdat het vermoedelijk makkelijker is om gewoon Alsa bij te installeren en pulse te verwijderen.

Ik ben nu al een tijdje linux gebruiker, en mijn tips:
Gooi ubuntu eraf, en debian erop. De stappen die ubuntu maakt zijn *NIET* goed. Debian, werkt ook veel beter, en ga je meer aan hebben. Voor debian 64 bits, gewoon amd64 nemen, En alsa bij installeren, kan n gekloot worden.

Maak een backup en installeer Debian.
Dan heb je snel door welke versie je het liefst wilt hebben.
Kies dan bij het eerste scherm de onderste optie. Het is weer te lang geleden dat ik moest installeren, en dan kun je ergens kiezen welke desktop je wilt hebben.
Verder sluit ik me aan bij Isysl

Ik heb maar pulseaudio verwijderd en alsamixer bij geïnstalleerd. Ik heb nog een tweede computer staan, daar ga ik met alternatieven aan de slag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan