Alternatief voor Zone Alarm Firewall.

• Onderwerp starter Onderwerp starter fbse
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

fbse

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2002
Aangezien Zone Alarm niet altijd lekker presteerd en niet meer een actuele versie heeft voor W95 ben ik op zoek naar een alternatief.

Ik wil binnenkort ADSL aanvragen en 2 pc's dmv een ethernetmodem aansluiten op internet.

welk programma kan ik hiervoor het beste nemen?

De volgende criteria zijn een pre:

- zit goed, degelijk in elkaar...zonder zoveel bugs als Zone Alarm heeft.

- Is compatible met W95/98/me/2000/XP

- Heeft goede beveiliging ivm ADSL verbinding

- Mogelijkheid tot netwerk ondersteuning

- Niet de volledige systeembronnen in beslag nemend.

- Onafhankelijk van Internet Explorer Files/shells/dll's

sys:
PII 266, 383 MB ram PC 100, 30 GB HDD.

pro 4.6 Micro)

Anti-vir: NOD32 v 1.361

gracias
Ciao

www.kerio.com

Kerio personal firewall 2.1.4 of de nieuwe versie 3 (nog in beta). Het zijn niet de makkelijkste, maar wel waterdicht.

Als je weer een application based firewall zoekt Sygate PF.

Kijk anders hier even voor een paar goede.

Groetjes,

Pieter

Geplaatst door caveman
www.kerio.com

Kerio personal firewall 2.1.4 of de nieuwe versie 3 (nog in beta). Het zijn niet de makkelijkste, maar wel waterdicht.

Ik neem aan dat jullie met Kerio goede ervaringen hebben.
Is er ook een FAQ cq tutorial aangezien het niet de makkelijkste is? Liefst in Nederlands.

Geplaatst door Pieter Arntz
Als je weer een application based firewall zoekt Sygate PF.

Kijk anders hier even voor een paar goede.

Groetjes,

Pieter

Sygate komt er volgens die wilders site het beste uit.

Waarom heb jezelf voor Sygate gekozen en niet voor kerio?

En welke versie zou ik dan moeten nemen? 4.2 of de nieuwe 5?

Laatst bewerkt:
Geplaatst door caveman
Het is idd deels persoonlijk, zelf ben ik al jaren fan van Kerio.

Om te beginnen is Kerio 2.1.4 het beste (versie 3 is zeer complex voor iemand die nog nooit een firewall heeft gehad).

Ik las net op de kerio website dat er geen support meer is voor w95.

Is het dan misschien mogelijk voor win95 gebruikers om een oude versie van Kerio te downloaden die nog wel compatible met w95 is en daarna te upgraden naar de nieuwere versie, of zal het dan stagneren?

For Windows 98, Me, NT, 2000 and XP.
NOTE: Windows 95 is no longer supported due to the termination of its support by its producer.

Laatst bewerkt:
Hoi fbse,

Ik gebruik zelf SPF, omdat ik mezelf niet vertrouw als ik een rule-based firewall moet gaan opzetten. Dus dan beland je al gauw in van die voorgebakken rule-sets, waar je zelf maar de helft van begrijpt en dat is erg onhandig als iets het niet doet.
SPF is een beetje van allebei wat. Net als in ZA geef je progjes toestemming, maar je kunt wel regels toevoegen.
Voorbeeldje is misschien wel handig:
In ZA geef je je mailprogramma serverrechten.
In SPF kun je daar een regel voor toevoegen dat het alleen contact mag maken op poort 110 naar smtp.planet.nl en op poort 25 met pop.planet.nl

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd.

Wilders adviseert trouwens SPF, Kerio en LnS. Elk in een andere categorie. Dus niet SPF als beste.

Groetjes,

Pieter

Geen Support is wat anders dan Compatible. Je mag ze niet bellen/mailen met vragen als je windows 95 hebt...

"In ZA geef je je mailprogramma serverrechten."

Pieter, ik heb in ZA alleen voor alle progjes Allow connect aangevinkt of op vragen, Allow server daarentegen allemaal afgekruist, dit even terzijde. :)

Geplaatst door caveman
Geen Support is wat anders dan Compatible. Je mag ze niet bellen/mailen met vragen als je windows 95 hebt...

Dat lijkt me idd wel belangrijk dat het dus wel bruikbaar is, mijn 2e ouwe-knarren-pc heeft ook Win 95 dus daar kan een ouwe ZA op draaien, da's mooi dan, thnx.

Ik gebruik de laatste update van ZA en ben daar heel tevreden over. Laatst gechecked zit helemaal dicht!

Geplaatst door gezina
"In ZA geef je je mailprogramma serverrechten."

Pieter, ik heb in ZA alleen voor alle progjes Allow connect aangevinkt of op vragen, Allow server daarentegen allemaal afgekruist, dit even terzijde. :)

Sorry Gezina,

Ik zal proberen ZA niet meer te beledigen. ;)
Maar ik dacht dat het serverrechten moest hebben als het mailprogramma moet checken of er mail is. My mistake.

Groetjes,

Pieter

Geplaatst door Pieter Arntz

Sorry Gezina,

Ik zal proberen ZA niet meer te beledigen. ;)
Maar ik dacht dat het serverrechten moest hebben als het mailprogramma moet checken of er mail is. My mistake.

Groetjes,

Pieter

Je kan ook niet alle instellingen onthouden als je het progje niet gebruikt, was wat zorgelijk geweest als je dat allemaal wel in je hoofd hebt zitten Pieter! :D

Geplaatst door gezina

Dat lijkt me idd wel belangrijk dat het dus wel bruikbaar is, mijn 2e ouwe-knarren-pc heeft ook Win 95 dus daar kan een ouwe ZA op draaien, da's mooi dan, thnx.

Ik had het over Kerio

Verschil SPF & Kerio

ok dus kerio wel w95 compatible maar geen helpdesk meer van de fabrikant. excuus voor het misverstand.

Voor de duidelijkheid Zone Alarm valt voor mij af. Punt.

Goed een korte vraagstelling dan maar weer...voordat we in details opgaan in verwoording van elkaars berichten.

Kunnen jullie zonder al te veel tekst eraan te besteden (telegramstijl) de meest verschillende en overeenkomende punten van SPF en Kerio op een lijstje naast elkaar zetten.

Met andere woorden een plus- en minpunten lijstje maken om beide programma's met elkaar te bekritiseren/vergelijken!

Laatst bewerkt:
Zelf uitproberen is nogal het beste, maar mijn redenen:

Kerio en SPF:
- overzichtelijk
- makkelijk eigen regels maken
- regels mogelijk per poort en/of ip-adres
- volledig stealth mogelijk
- verschillende niveau's van bescherming mogelijk
- checksum voor software (gewijzigde software mag niet zonder meer het internet op)
- mogelijkheid eenvoudig verschil aan te brengen tussen toegang tot lokaal netwerk of internet

SPF vindt ik net iets minder overzichtelijk, maar dat is persoonlijk. Kwalitatief zijn beide zeer goed.

Geplaatst door caveman

Ik had het over Kerio

Oh, verkeerd gelezen, inmiddels begrepen dat voor fbse ZA afvalt. lijkt me wel verstandig:
On November 30, 2001 Microsoft stopped supporting Windows 95, making it even less secure than before (http://www.microsoft.com/windows/lifecycleconsumer.asp). Windows 95 is an older operating system, and is therefore inherently more vulnerable to security holes than newer operating systems. This is because the longer a software product is out, the longer hackers have to find vulnerabilities.

Because old and unsupported software such as this goes against our core security philosophy, Zone Labs will cease to support Windows 95 to coincide with the introduction of our version 3.0 consumer product family, ZoneAlarm Pro 3.0 and ZoneAlarm 3.0.

There are no plans to discontinue support for any other Microsoft operating systems. This announcement applies to consumer products only and does not affect enterprise products.

ZoneAlarm Pro supports Windows® 98 SE, Me, NT, 2000 and XP.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan