alternatief

Status
Niet open voor verdere reacties.

rotrax

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2003
Wij hebben diverse curuslokalen waarin verschillende besturingssystemen gedraaid worden. afhankelijk van de cursus.

Nu zetten wij een image keurig terug met een diskette, die voorzien is van een menu.

Deze diskette's raken nogal eens kwijt en zijn ook redelijk onderhoudsgevoelig. Dus op zoek naar een andere oplossing.

Nu wil ik eigenlijk dat wanneer ik de pc opstart ik door een toets(combinatie) een netwerkverbinding leg en een menu krijg welk image ik wil terug zetten.

de netwerkkaarten (intel pro) ondersteunen een netwerkboot. maar kan ik dan ook een programma'tje starten en bestaat er al zulke software?

graag advies.

Je zou in de autoexec.bat op de diskette een bestand met het keuzemenu kunnen aanroepen op de server met

call \\server\sharenaam\keuzemenu.bat

Zoiets?

Hoewel de call opdracht volgens mij niet eens hoeft als je \\server\sharenaam\keuzemenu.bat als laatste regel in de autoexec.bat zet.

Als je hem niet in de autoexec.bat zet, kan je hem uiteraard aanroepen via een bat file.

Een goede netwerk bootdiskette vind je op tdonline.com.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je bericht.

ik wil alleen geen diskettes meer gebruiken. de constructie die jij beschrijft werkt al bij ons maar daar willen wij van af. te veel onderhoud.

Plaats de batch file dan op een kleine dos partitie. Er moet een medium zijn waar de instructie op staat. Weet je zeker dat je PXE boot rom netwerkkaarten hebt?

PXE boot is aanwezig. een kleine partitie is inderdaad een optie ik ben alleen bang dat deze partitie na gebruik van het systeem wegraakt en dat er een boel werk moet worden verzet.

op zich een optie maar via het netwerk lijkt mij minder intensief

Hoort hierbij:

Link weggehaald omdat ik de antwoorden bij elkaar heb gezet.

Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb de verschillende antwoorden maar even samen gevoegd.
Gaarne de volgende keer de knop reageer op bericht gebruiken.;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan