Alternatieve HP cartridges voor DJ 950C

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yari02

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jun 2002
Er wordt veel reclame gemaakt voor de goedkopere
c.q. alternatieve printercartridgemerken.
Printabout is bijvoorbeeld veel goedkoper dan HP zelf.
Maar wie weet hoe het met de kwaliteit van de kleur en houdbaarheid zit. Heb op internet al gezocht naar testen, maar nog niet echt iets gevonden.
Graag reactie, ervaring en/of advies.

NB : Overigens gaat het mij dan om de 3-kleuren C6578D (19 ml.) en zwart 51645A (42 ml.)

Wij hebben een HP Deskjet 5550 en we hebben laatst een keer zo'n alternatieve cartridge gekocht bij de Dixon en de kwaliteit was gewoon goed. De nieuwe die we nu hebben gekocht zijn wel weer orginele maar dat is omdat we die goedkoop konden bestellen.

1) Goede kwaliteit ? Waaruit bleek dat.
Komen de kleuren overeen met die uit van de originele cartridge en hebben jullie afdrukken al zo lang dat je iets over de houdbaarheid kunt zeggen (verbleken van de kleuren).

2) En verder, waar hebben jullie de goedkope(re) originele cartridges kunnen bestellen ?

Ik heb ook een alternatief geprobeert met de naam wecare.
Als ik op een papier gedrukt had en ik wreef er enkele dagen later een papier over veegde het uit. Je hoefde er geen druk op te zetten. Als ik met mijn vinger droog erover ging was het ook al uitgeveegt.
De kwaliteit van de gewone hp was beter.
Toen heb ik eens bij een stand in de carrefour van hov gekocht. Dat zijn echte potjes waarmee je de originele moet vullen via een spuit.
Hier viel de kwaliteit heel goed mee. Ik merkte geen verschil met de originele hp.

Een GBP (Brits Pound) = 1.44 euro.
Als je dan op deze site kijkt(bestellen in UK), zijn de cartridges niet bepaald goedkoper. En als er dan iets aan schort, is het heel ingewikkeld en kostbaar e.e.a. te herstellen.

Dit lijkt mij dan een goed (en simpel) alternatief. Ook bij eventuele problemen.
http://www.printabout.nl/

Alleen wil ik dan nog weten hoe het met de kwaliteit van de alternatieve cartridges (kleur en houdbaarheid)is gesteld.

GBP 10.47 voor een zwarte 51645A cartridge is dus 14.97 Euro inclusief verzenden....
Duur?? Dacht het niet!!

Alternatieven... de prijs is verleidelijk, maar ik begin er niet meer aan.
Ik heb twee pogingen ondernomen, en mijn ervaringen zijn ronduit slecht. Matige kleuren, matige kwaliteit, lange droogtijd, cardridges verstopt etc. ik hou het bij de originelen

Bij printabout kost dezelfde alternatieve catridge 21.51!!!Bijna 7 euro verschil dus....in jou nadeel!!!

Geplaatst door Yari02
1) Goede kwaliteit ? Waaruit bleek dat.
Komen de kleuren overeen met die uit van de originele cartridge en hebben jullie afdrukken al zo lang dat je iets over de houdbaarheid kunt zeggen (verbleken van de kleuren).
Met goed bedoel ik hetzelfde als de orginele.

2) En verder, waar hebben jullie de goedkope(re) originele cartridges kunnen bestellen ?
dat stond in de chip als het goed is dus die ga ik nu effe doorlezen. later meer.

EDIT: Wij hebben het bestelt via http://www.opus.nl/
Kijk maar is rond op de site

Laatst bewerkt:
Slechte ervaringen met de goedkopere cartridges voor HP laserjet 4050 en 2100.

Geplaatst door Raymond Bos
GBP 10.47 voor een zwarte 51645A cartridge is dus 14.97 Euro inclusief verzenden....
Duur?? Dacht het niet!!

Maar die 14.97 euro betreft een alternatief merk en die kost bij Printabout 17 euro.
De originele bij Kc-inks kost GBP 17.99 X 1.44 = afgerond 26 euro. En dat betaal je ook bij Printabout voor een HP-cartridge.

Klopt, maar waarom een orgineel terwijl deze hetzelfde is?? Wil je graag meer betalen?
En die 17 Euro van Printabout is ook nog eens Exlcusief verzenden!! Er komt dus nog 4.25 bij!!Is dus ruim 21 Eurootjes :)

Geplaatst door Raymond Bos
Klopt, maar waarom een orgineel terwijl deze hetzelfde is?? Wil je graag meer betalen?
En die 17 Euro van Printabout is ook nog eens Exlcusief verzenden!! Er komt dus nog 4.25 bij!!Is dus ruim 21 Eurootjes :)

Kennelijk spreek je uit ervaring ! Is deze cartridge volstrekt identiek, of een heel goed alternatief; dus identieke kleuren, kleurhoudbaarheid goed en technisch oke.
En is de prijs bij kc-inks inclusief de verzendkosten ?

Inclusief verzendkosten en ik ben er zeer over te spreken. Droogt gewoon snel en kleuren zijn mooi!
Je kan het gewoon één keer proberen. Een zeer goed alternatief dus!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan