Alternatieve rekenhulp - goed idee?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bert Bakker

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2006
Forum,

In een database worden offertes vastgelegd voor hulpverlening van evenementen. De benodigde datum/periode en tijd en inzet hulpverleners zijn nogal eens variabel.
Om nu makkelijk te overzien hoeveel uren inzet en hulpverleners per dag nodig is zou ik een soort van rekenhulp willen maken op een doorlopend formulier die de nodige totalen berekend.
Dit zou er dan ongeveer zo uit kunnen zien:

• dag 1 - tijdvan - tijdtm - aantal hulpverleners
    dag 1 - tijdvan - tijdtm - aantal hulpverleners
    dag 2 - tijdvan - tijdtm - aantal hulpverleners
    dag 3 - tijdvan - tijdtm - aantal hulpverleners
    .......

Ik zou de gegevens in een tijdelijke tabel (gekoppeld aan deze offerte) willen opslaan en via een doorlopend formulier willen presenteren waarbij ik in de voettekst het unieke totaal aantal dagen geteld wil hebben, het totaal aantal uren en het totaal hulpverleners. (Uiteraard worden deze waarden niet opgeslagen in de tabel.) De totaal getallen kunnen dan overgenomen worden in de offerte.

Is dit een logische oplossing of is er misschien een betere?
Ik denk aan een tijdelijke tabel omdat in principe de gegevens daarna niet meer nodig zijn. Echter, misschien is het toch handig om ze een vaste tabel op te nemen, zodat mogelijk later in het offertetraject gegevens nog aangepast kunnen worden en een nieuwe offerte gemaakt kan worden. Maximale flexibiliteit.

Graag jullie commentaar / ideeën!

Met vriendelijke groet,

Bert

Zowiezo moet je alle gegevens die je wilt kunnen raadplegen opslaan. Gegevens die afgeleid kunnen worden (en die niet afhankelijk zijn van veranderende gegevens zoals prijzen) sla je niet op, anders mag je ze best opslaan. Een tijdelijke tabel kan, maar volgens mij kun je met een query (is immers ook een vorm van een dynamische tabel) prima uit de voeten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan