Altijd dezelfde fouten

Status
Niet open voor verdere reacties.

VISUALCPPLOVER

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2007
Berichten
69
Hallo,

Ik heb een grafisch iets gemaakt met visual c++ en directx 9.
Als ik het ga deuggen krijg ik de volgende fouten:

Error 1 error LNK2019: unresolved external symbol _D3DX10CreateEffectFromFileW@48 referenced in function "long __cdecl InitDevice(void)" (?InitDevice@@YAJXZ) Tutorial03.obj
Error 2 error LNK2019: unresolved external symbol _D3D10CreateDeviceAndSwapChain@32 referenced in function "long __cdecl InitDevice(void)" (?InitDevice@@YAJXZ) Tutorial03.obj
Error 3 fatal error LNK1120: 2 unresolved externals c:\Users\WILLIAM\Documents\DirectX Samples\03\Debug\Tutorial03.exe 1


Kan iemand mij helpen?
Het gaat steeds om één of andere Symbols.
Heb gezocht op internet kon niets vinden om het weer goed te krijgen.
Heb wel een directx SDK april 2007, heb dat al bij de Include's en Libary bestanden.
 
het lijkt erop dat je de libraries waar deze functies in staan niet geincluded hebt
moest dat niet met #pragma ofzo? kijk even in de help voor hoe libraries te includen

butteh iets anders, kan aan mij liggen hoor volgens mij is D3DX10
( in D3DX10CreateEffectFromFile ) een directx 10 functie en niet 9. probeer directx 9 functies met dezelfde werking te zoeken of include directx10 libraries
 
Nee, ik Include ze bij Tools > Options > Project adn solutions > VC++ Directories > Win32 > Include files > C:\Program Files\Microsoft DirectX SDK (April 2007)\Include

Het zelfde heb ik bij de libary's alleen dan:

C:\Program Files\Microsoft DirectX SDK (April 2007)\Lib\X86
ook X64.

Waar ligt het dan aan?

Kan iemand mij echt helpen?
 
ik denk toch echt dat je de ide alleen vertelt waar hij de libraries vandaan kan halen

heb je al geprobeerd te zoeken hoe libraries te includen?
 
Ik include ze wel want ze staan in de volgende map:

C:\Program Files\Microsoft DirectX SDK (April 2007)\Lib\X86

Je kunt niet elke libary apart aan klikken.
Je moet de map doen waar ze in staan.
 
Ze worden nog maals ge include:


code:
Code:
#include <windows.h>
#include <d3d10.h>
#include <d3dx10.h>
#include "resource.h"

En met die bestanden zit de fout toch?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan