Altijd donkere foto's op de pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Barney

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Hoi,
Ik heb een Minolta Dimage 2330 Zoom digitale camera
Maar ik heb hier een vreemd probleem mee.
Als ik foto's maak en deze foto's rechtstreeks op de televisie bekijk met een kabeltje van de camera naar de televisie, dan zijn alle foto's altijd helder en licht
Ook op de display van de camera zijn de foto's altijd helder en licht
Maar nu komt het, zogauw ik de foto's met het originele kabeltje op een computer overzet ( 3 computers in huis ) dan zijn altijd alle foto's DONKER .!
En moet ik iedere keer, elke foto met photoshop lichter maken.
Wie heeft met deze camera hetzelfde probleem of wie weet hier mischien een oplossing voor .

groeten van Barney

Het zou ook kunnen zijn dat je beeldscherm te donker is afgesteld. Met mijn NEC beeldscherm scheelt het dag en nacht als ik ga draaien aan de instellingen voor contrast en helderheid.

Ik heb een Canon Powershot S40, daar heb ik ook dat de fotos op mn schermpje van mn fototoestel heel licht lijken maar als ik ze dan in mn pc zet zijn ze donkerder. WEet ook niet waar dit aan ligt, misschien inderdaad de intsellingen van beeldscherm

Ik ga nu is proberen om de foto's niet met de usb kabel over te zetten naar de pc, maar met een card reader.
Je hoort wel van mij of dit resultaat heeft gehad

barney

Ik hoop dat je er achter komt.
Het is voor mij nu een maand geen Helpmij. Ik ga op vakantie.
Groetjes

Ik ben ook heeeeeel nieuwsgierig naar je ervaringen en een eventuele oplossing...

testplaatje

hoi,

Hierbij voeg ik een gifplaatje dat gaat van wit naar zwart. Nu moet je je beeldscherm zo instellen dat je van de 3 buitenste graderingen ook het onderscheid ziet en dan zullen ook je foto's klaar blijken te zijn.

Groetjes,

Rudy

Bijlagen

• grayscale.gif
    grayscale.gif
    2,5 KB · Weergaven: 53
Bedankt voor je snelle reactie, ik heb je gif gedownload, zou je mij willen uitleggen wat je nu precies bedoeld, met het instellen van het beeldscherm.

ik ben nu online.

Bedankt,
Barney

Zit je er nog mee? :)
Hij bedoelt dat je dit gifplaatje voor je moet nemen en vervolgens aan de knopjes van je beeldscherm moet draaien totdat je alle vakjes goed kunt zien.

Ik kan de monitor inderdaad instellen zodat alle vakjes zichtbaar zijn, maar als ik dan niet met foto's werk, dan vind ik na het instellen het beeld erg licht en helder en moet ik hem wel weer terug zetten.
Wat ik vreemd vind is dat met andere camera's niemand iets aan zijn monitor hoeft te doen, ik vind het ook erg vreemd dat je je monitor moet instellen om een digitale foto niet te donker op het scherm te krijgen

groetjes Barney

En nog bedankt voor je reactie

Je zou haast zeggen dat ze niet helemaal op elkaar aansluiten. Ik vrees dat het een technisch probleem is van camera/computer. dus ik kan je verder ook niet helpen.

Heb je wel eens een foto afgedrukt om te zien hoe het er dan uit komt?
Aan Photoshop kan het niet liggen. Die werkt hier goed.

Ik stuur een paar foto's zonder ze te bewerken op naar een kennis, en die kijkt daar hoe ze op zijn computer overkomen en/of ze daar ook donker zijn
Hierna ga ik inderdaad wat onbewerkte foto's laten afdrukken om te kijken hoe de belichting dan is

bedankt voor je reactie's

barney

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan