Altijd draaiend programma

• Onderwerp starter Onderwerp starter smek
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

smek

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2010
Hallo allemaal,

Ik wil graag een applicatie maken die constant draaid en zoekt op het internet.
Nu vond ik wat dingen op het internet over windows services dit zijn als ik het goed heb applicaties die altijd op de achtergrond draaien.
Het zal een server applicatie worden die zoekt op internet naar beelden.

Ben ik dan op de goede weg of moet ik het anders aanpakken?

Vast bedankt!

Het is inderdaad mogelijk om een programma te maken die op de achtgrond draait en automatisch opstarten kun je bereiken door het programma in de "startup" map te zetten.
maar wat voor afbeeldingen wil je hebben dan?
er zijn namelijk wel mogelijk maar er kan wel veel tijd in zitten om zo iets te maken.

Bedankt voor je antwoord LauLogisch.

Het moet een programma worden dat gaat zoeken op het internet naar beelden die ik in een database heb staan.
Zodat ik kan achterhalen of er gebruik wordt gemaakt van deze beelden.
Dat er veel tijd in gaat zitten daar ben ik ook van overtuigd maar dat geeft niet.
Ik wil hiervoor het open source computer vision library voor gaan gebruiken.

Ik had al een tutorial gevonden over het vergelijken van beeld.

Hallo,

wat je kan doen is een SQL database gebruiken en dan er een programma in bijvoorbeeld c#.
wat je ook kan doen is een mysql datebase gebruiken met daarachter een webpagina bijvoorbeeld php (dit is allebei gratis).
als je dan gewoon xammp installeerd dan kun je het ook testen.
mijn persoonlijk voorkeur gaat naar de laatste optie, omdat dit makkelijker en gatis is.

als je er niet uit komt met de code laat het dan maar even weten ;).

groetjes Laura

Het probleem met php is alleen de timeout dan zou ik een elke keer het script opnieuw moeten starten bijvoorbeeld met de takenplanner.
Dat is nou net niet de bedoeling het programma moet gewoon door blijven zoeken zonder te stoppen.

Als je wilt dat de applicatie ook zoekt als je uitgelogt bent, maak dan een service.
Een service lijkt me een prima oplossing voor deze situatie. Eventueel kun je een soort van hybride vorm maken waarin je een applicatie en service vorm maakt en een mogelijkheid om tussen deze vormen te kiezen.

[edit]
Laat ik het iets meer toelichten. Als je een applicatie wil die één primaire taak uitvoert waarbij verder geen interactie / tussenkomst van de gebruiker nodig is dan is een service een prima oplossing.
Daarnaast heeft een service als voordeel dat deze kan draaien zonder dat je ingelogd bent. Dus ookal zit je niet achter je pc, de service kan toch doorgaan met zijn taak. Tenzij de pc uit staat natuurlijk.

Als je je service dynamischer wilt maken doordat deze gebruikt maakt van door gebruiker aangegeven opties, dan kun je bijvoorbeeld - naast de service - een applicatie maken waarin de gebruiker de opties kan aangeven. Deze opties kun je wegschrijven in bijvoorbeeld een XML bestand. De service gebruikt het XML bestand op zijn beurt om de instellingen in te lezen.

Uiteraard kun je ook gewoon een volledige Windows applicatie maken zoals hierboven reeds gezegd.

Laatst bewerkt:
Ok ik maak eerst gewoon een bureaublad applicatie zodat ik kan zien wat er gebeurd als dit werkt zoals het zou moeten maak ik er een windows service van.
Voorlopig kan ik wel verder nu.
Bedankt allemaal!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan