Altijd lokaal account

Status
Niet open voor verdere reacties.

mavaros

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2003
Berichten
894
Hallo,

Ik ben nieuw met Windows 8, en zit met een vraag over het kunnen opstarten van windows in lokaal account.

Ik gebruik Windows 8.1 met alle verdere updates. Verder zover als mogelijk als Windows 2000/XP qua instellingen, behalve op grafisch vlak.

Hoe kan ik in vredesnaam gewoon altijd lokaal opstarten, ook al ben ik op internet geweest. Ik stel lokaal in, en als ik gewoon binnen mijn PC blijft, dan is de inlog na een restart/shutdown 'normaal'lokaal. Als ik een verbinding naar internet heb gehad, en ik restart/shutdown de PC, dan MOET ik inloggen via mijn mailaccount van Windows/Microsoft.

Dit wil ik niet. Ik vind dit een inbreuk op mijn privacy. Ik vind een altijd online OS gewoon niet mijn ding. Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen. Mijn probeersels werken niet.

Groet,

mavaros
 
Laatst bewerkt:
Je gebruikt kennelijk een Microsoft Account om in te loggen.
Je kunt dat als volgt wijzigen:
1) open de charmsblak (windows+C)
2) klik op "Instellingen"
3) klik op "Pc-instellingen wijzigen"
4) klik op "Accounts"
5) klik op "Koppeling verbreken"

Als je dat hebt gedaan, dan gebruik je weer een lokaal account,
maar in eerste instantie zal dat nog wel hetzelfde wachtwoord hebben,
maar dat kun je dan wijzigen.

LET OP: als je met een lokaal account werkt en je wilt bijv. een APP kopen in de store,
dan wordt gevraagd om weer te switchen naar een Microsoft Account.
Dat hoef je niet te doen.
Klik in plaats daarvan onderin dat scherm op de regel: "In plaats hiervan iedere app afzonderlijk aanmelden (niet aanbevolen)"
Je meldt je dan wel aan met je Microsoft Account om deze ene APP te kunnen gebruiken.
Dit mo9et éénmalig gebeuren voor alle apps die een Microsoft Account vereisen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan