ALTIJD word bij branden halfweg mislukt weergegeven

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zie staan:
9:33:15 #36 CDR -1119 File WriterStatus.cpp, Line 292
Track following error
E: HL-DT-ST DVDRAM GSA-T50N

Ik zou dus het idee krijgen dat de lees-/schrijflens kapot is of smerig.

Bouw dus de schrijver uit, maak 'm open en maak de lens(en) schoon, bijv. met pure alcohol op een schoon hoekje van een zeem.
Pure alchohol (iets van 98% of zo) is te krijgen bij de Kruidvat, voor iets van 3 euro.

Tijs.

Of koop een nieuwe.
Voor €15,- heb je een nieuwe dvd brander.

bedankt voor reacti

ook bij simmulatie gaat mis dacht eerst aan defect brander maar kan het dan dat ook bij simulatie mis gaat?

Ik ben het met Palomino eens: Koop gewoon een nieuwe, dan kun je "kapotte brander" in ieder geval uitsluiten als oorzaak mocht het daarna het branden ook niet soepel gaan.
Overigens is simuleren precies hetzelfde als branden, maar dan zonder dat een dvd beschreven wordt: De brander wordt aangestuurd, met een zodanig zwakke lichtstraal dat er niet écht wordt gebrand.

Tijs.

als ik zelfde tracks in mp3brand is er geen probleem de cd word dan maar5 a10% beschreven. welke externe brander zouden jullie aanraden? enkel voor cd encdrw

deze als je alleen cd/dvd zónder lightscribe gebruikt.
deze als je alleen cd/dvd (en ook lightscribe) gebruikt.
deze als je cd/dvd (al dan niet met lightscribe) én blue ray schijven wilt (gaan) beschrijven. Kan geen DVD-R aan (wel DVD-RW) vlgs. de specificaties. Met DVD+R varianten kan weer alles.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan