Alttoetsen op een notebook

Status
Niet open voor verdere reacties.

Souris

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2011
Berichten
43
Hallo notebook bezitters,
sinds kort heb ik een HP Pavilion dm3 noteboek en nadat ik eerst een probleem had met een Bluetooth-muis van Logitech (ik heb nu een USB-muis van Carrefour voor € 8,90) heb ik geconstateerd dat de Alttoetsen niet werken zoals gebruikelijk.
Voordat ik tegen alle problemen aanloop zoals eerder in dit forum gesignaleerd, zou ik gaarne van iemand de truc willen leren om de Alttoetsen gewoon te gebruiken.
Bij voorbaat dank,
Groetjes,
Souris
 
Mijn laptop alttoetsen werken normaal. Wat is er dan anders bij jou?

Ron
 
Hallo Ron,
gefelicteerd. Dat zou ik nu ook willen.
En wat er anders is ....?
Op mijn 'gewone' PC druk ik op [Alt] en [133] en dan krijg ik â.
Druk ik daarentegen dezelfde combinatie in op mijn notebook dan gaat het scherm naar boven. Zonder [133] werkt [Alt] als 'pijl omhoog'.
[Fn][Num lk] geeft geen enkele verbetering.
Ik doe beslist iets verkeerds. Maar wat ?
- helpmij.nl -
Groetjes,
Souris
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Uit het feit dat je aangeeft [Fn} [NumLk] maak ik op dat je werkt met een laptop zonder expliciet numeriek veld. Dat betekent dat je gebruik moet maken van toetsen op het alfanumerieke deel in combinatie met Fn om gebruik te maken van een soort numeriek veld. Als dat zo is, dan gaat het inderdaad niet werken.
 
De truuk bij mij:

Zet het numlock aan fn-Numlock op mijn thinkpad
De gewone toetsen worden nu het numerieke keypad; dat wil zeggen:

7=7 8=8 9=9
U=4 I=5 O=6
J=1 K=2 L=3
M=0

Die nummers zijn ook zichtbaar op mijn toetsen. Op die HP van jou zie ik dat niet op de toetsen dus of het bij jou ook werkt betwijfel ik. Maar je kan het proberen

Ron
 
Alttoetsen en notebook

Hallo Ron,
bedankt voor je truuk.
Als je me nu ook nog even vertelt waar ik een USB-lampje kan kopen dat ik aan mijn scherm kan bevestigen en dat uitsluitend het toetsenbord verlicht....,
ben ik zo blij als een kind.
Groetjes,
Souris
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zoek eens op USB light of USB gadget

Ron
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan