Aluria en WhenU werken samen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb het net ook gelezen op security.nl !

Wie zit er achter de CoolWebSearch spyware?

CoolWebSearch is zonder twijfel een van de meest hardnekkige spyware. De gewraakte software kaapt web browsers, laat ongewenste pop-ups zien en weet zich helemaal in Windows te nestelen. CoolWebSearch is zelfs zo ingenieus in elkaar gezet dat het door veel anti-spyware programma's niet eens helemaal verwijderd kan worden. CoolWebSearch lijkt geld te verdienen door websites die betalen om in de zoekmachine te worden opgenomen. Partners van CoolWebSearch krijgen een commissie van 50% als ze verkeer naar de zoekmachine doorsturen. Andere spyware ontwikkelaars hebben soortgelijke overeenkomsten, waarbij men partners betaalt voor het installeren van spyware op de computers van internetgebruikers. Toch weet bijna niemand wie er nu achter CoolWebSearch zit. Op de website van de zoekmachine wordt namelijk ontkend dat zij iets te maken heeft met het kapen van PCs. De zoektocht naar de verantwoordelijken voor deze mysterieuze spyware gaat dan ook gewoon door, zoals te lezen in dit artikel.

(leuk trouwens Pieter weer te zien op Helpmij!)
 
Laatst bewerkt:
Ik krijg geen topic notificaties meer..

Zoals ik al eerder zei; erg jammer en maar hopen dat veel programma's hun voorbeeld niet gaan volgen.
 
Ik denk dat ik een aardig goed idee heb, wie er achter CWS zit en de eigenaar van CoolWebSearch is dat waarschijnlijk niet, maar zij waren wel één van de eersten die de makers betaalde voor de bezoekers die hij dankzij hun kreeg.

Over Aluria en WhenU ook de laatste nieuwsbrief van SpywareInfo:
http://www.spywareinfo.com/newsletter/archives/1104/4.php

Groetjes,

Pieter

Good to be back, gezina ;)
 
Ach, het is teminste aardig bekend nu. Maar ik denk dat het nog wel aardig wat verwarring kan veroorzaken.

Trouwens Pieter; het doel van het HMTSO-topic was nieuwe spyware opsporen en melden. Is dat er uiteindelijk nog van gekomen?

Ik hoorde zojuist dat iemand in amerika misschien 7 jaar cel krijgt voor spammen. ben benieuwd wanneer ze de spyware aan gaan pakken
 
Geplaatst door XP_PC
Trouwens Pieter; het doel van het HMTSO-topic was nieuwe spyware opsporen en melden. Is dat er uiteindelijk nog van gekomen?

Er zijn aardig wat bestandjes naar de diverse anti-spyware programmeurs gegaan (waaronder overigens ook Aluria)

Afhankelijk van de aard van de bestandjes gingen ze naar:
Javacool (SpywareBlaster)
Eric Howes (IE-Spyad)
Andrew Clover (Doxdesk)
LavaSoft (AdAware)
Patrick Kolla (Spybot S&D)
Aluria (Spyware Eliminator)
DiamondCS (TDS3)
Kevin McAleavey (BoClean)
Magnus Mischel (Trojan Hunter)
Eset (NOD32)
Kaspersky (KAV)
Symantec (NAV)

Bovendien is er ook een hoop informatie op de CLSID lijst terecht gekomen die Ton en ik bijhouden. (en andere lijsten uiteraard)

Niet alle bestandjes die ik kreeg kwamen van Helpmij bezoekers en ik was lang niet altijd de eerste die ze instuurde, dus het is moeilijk te meten hoeveel het werkelijk opgeleverd heeft, maar ik denk wel dat het een bijdrage heeft geleverd. :)

Groetjes,

Pieter
 
Heb een flink stuk gelezen uit de link van Pieter...morgen verder, wat me nu vooral opvalt dat zelfs spyware een vriendschap teniet kan doen, how very sad indeed:

"The entire situation is very sad. I like Aluria and I like their antispyware program. I've recommended and promoted it here in this newsletter several times in the past. I have friends that work there. I've put my own credibility on the line more than once to defend the company from accusations of wrongdoing.

My relationship with this company soured quickly after word of the WhenU partnership came out. I even received a harassing email from their CTO at one point. I thought it was a prank at first but it turned out that it was really their CTO writing to insult me and make threats.

It is with profound and sincere regret that I say goodbye to Aluria. Our long and friendly relationship is over."
 
Aiaiai

internet kan zo leuk zijn maar soms...

het is net echt zullen we maar zeggen :(
 
Ik vond onderstaand bericht wel passen in dit topic. :)

Anti-Spyware consortium valt uit elkaar

Meningsverschillen tussen verschillende leden van het "Consortium of Anti-Spyware Technology vendors" (COAST) heeft ervoor gezorgd dat drie van de oprichters het consortium verlaten hebben. Webroot Software, Aluria Software LLC en CA's Pest Patrol gaven elk verschillende redenen waarom ze uit COAST gestapt zijn. Eerder besloot ook mede oprichter Lavasoft uit de groep te stappen en beschuldigde het leiderschap van COAST ervan dat het zich alleen maar op het maken van winst richtte. De laatste aderlating voor het consortium heeft te maken met het toetreden van 180solutions, een bedrijf dat dubieuze manieren gebruikt om ad-serving software op computers te installeren. "Toen COAST werd opgericht zagen we het nooit als een certificeringsorgaan. Het werd opgericht als een plaats voor anti-spyware aanbieders om bij elkaar te komen en standaarden voor een gemeenschappelijk probleem te bespreken en ontwikkelen." aldus Richard Stiennon van Webroot, die niet blij was met het lidmaatschap van adware/spyware bedrijven en de algemene richting die COAST opging, zo gaat dit artikel verder. Bron: security.nl
 
Anti-spyware groep valt uit elkaar

Het "Consortium of Anti-Spyware Technology" aanbieders (Coast) bestaat niet meer. De anti-spywaregroep hield zich bezig met het ontwikkelen van anti-spyware standaarden en oplossingen. Er ontstond grote onenigheid binnen het consortium toen in februari adware verspreider 180solutions werd toegelaten. 180solutions beloofde beterschap en zou zich aan de richtlijnen van Coast te houden, maar het kwaad was al geschied. Als reactie op de toelating besloten oprichters CA, Alluria en Webroot uit de groep te stappen. Ook andere spywarebestrijders verlieten de groep, waardoor Coast geen betekenis meer had en het einde niet als een echte verrassing komt. De website zal morgen offline worden gehaald. Bron: security.nl
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan