Alweer een vraagje over een geluidskaart die het niet doet...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wenneke1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 feb 2010
Hoi allemaal,

Ik heb zowat alles op internet afgezocht om dat stomme geluid weer aan de praat te krijgen van mijn laptop. Heb inmiddels ook PC Wizard gedownload en weet alle namen en nummers te noemen. Helaas ben ik een nerd met computers, ik kan ze leuk gebruiken, maar als ze het niet doen? Dan ben ik nergens meer helaas.

Hier volgen de specificaties die ik van PC Wizard heb gekregen (leuk programma trouwens, doet het vanzelf en daar hou ik van!):
Moederbord: Acer Fuquene
Chipset: nVidia nForce 560
Processor: AMD Turion 64 X2 Mobile TL-64@2200MHz
Netwerkkaart: MCP67 Ethernet
Netwerkkaart: AR5007 802.11a/b/g Wireless Netwerk Adapter
Besturingssysteem: Windows Vista Home Premium Home Edition 600.6001 Service Pack 1

Originele probleem: windows update voor Vista uitgevoerd --> geen geluid meer, luidsprekericoontje met een rood kruis erdoor.
Via systeemherstel geprobeerd te verbeteren. Helaas, nog steeds geen geluid.
Drivers voor mn geluidskaart gedownload (realtek nogwat), nog niks.
Als ik via config - systeem - apparaatbeheer ga kijken, zie ik nergens het kopje Besturing voor geluid video en spelletjes waar ik elke keer over lees, dus ook geen gele uitroeptekentjes.
Net n.a.v. een ander berichtje via de nVidia website zowat alle drivers gedownload die er te vinden zijn voor dit type moederbord en chipsets en weet ik veel.
Alles geïnstalleerd en zodra ik de setup opstart krijg ik deze melding:Het NVIDIA installatieprogramma kon geen stuurprogramma's vinden die compatibel zijn met uw huidige hardware.

ARGH!
Nu weet ik het echt niet meer.
Vandaar dat ik hier een berichtje post in de hoop dat er iemand is die mij kan helpen.
Het is een lange lap tekst geworden, sorry daarvoor, heb geprobeerd om het zo duidelijk mogelijk uit te leggen.

Alvast bedankt voor de moeite!

Groetjes Wendy

Welkom bij de Helpmij!

Doe dan maar een screendumpje van de Wizard maar NIET nadat je eerst SP2 voor Vista hebt gedownload en geïnstalleerd en daarna nógmaals minimaal 5x Windows update hebt gedaan, eigenlijk net zo vaak totdat Windows update 'zegt' dat er geen updates meer zijn en vergeet vooral niet om het onderste vinkje van update (drivers van derden) óók aan te vinken.

Laatst bewerkt:
Uhm... screendumpje?
Ik heb geen flauw idee wat dat betekent! Dus toch maar al die updates uitvoeren.
Ik durfde het eigenlijk niet goed meer.
Maar okee, ik ga ze nu installeren en dan hoop ik daarna uitleg te hebben over het woord screendumpje.
Dit gedoe met mijn computer is niet goed voor mn zelfvertrouwen...

Bedankt voor het snelle antwoorden trouwens!

Groetjes Wendy

Op je toetsenbord zit rechts bovenaan een toets met het opschrift Print Screen of Prt-Scr.
Als je daar op drukt gebeurt er ogenschijnlijk niets. Doe het maar en open daarna Paint of Powerpoint. Klik rechts en kies voor 'Plakken'. Zie wat het resultaat is!

Verklein de afbeelding totdat deze op je scherm past en sla 'm daarna op als .bmp of .jpg en voeg 'm hier middels de 'paperclip' toe als bijlage.

Aangezien ik met een 20 weken oude pup die érg veel energie heeft even naar het bos moet (1,5 uur weg) zal ik helaas tot een uur of twee a half drie niet meer kunnen reageren op een eventuele vervolgvraag van je.

Hoi hoi,

Nou het duurde even, maar Windows heeft geen updates meer voor me klaarstaan.
Ik kon trouwens nergens een regel vinden dat ik drivers van derden aan kon klikken.

Heb zelfs een printje gemaakt van PC Wizard (kijk, zelfvertrouwen komt weer terug, hahah) en die voeg ik bij.

Jammer genoeg nog steeds geen geluid, maar dat zou ook te mooi geweest zijn he.

Lekker gewandeld met je hond? Ben ik ook maar even gaan doen, dus hij is ook weer gelukkig.

Bedankt voor het helpen he.

Groetjes Wendy

Pc wizard1.jpg

pc wizard 2.jpg

pc wizard 3.jpg

OK, de Wizard levert idd. niet de gewenste informatie over de geluidksaart op.
Wat nog rest is een directe download bij Acer zelf. Als je het exacte modelnummer van je pc weet moet dat niet zo'n ingewikkelde klus zijn.

Download en installeer deze driver:
ascreenshot.18.jpg

En holadiejee!
Mn geluidje doet het weer!!!!
Zoooooo fijn!!!
Bedankt voor het helpen.

Groetjes Wendy
die nu naar muziek gaat luisteren....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan