Alweer een 'welke videokaart moet ik' vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

roeney12

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2008
heey

ik ben nu eindelijk eens echt van plan om een nieuwe videokaart aan te schaffen.
ik zat zelf te denken aan een MSI NX7600GT-TD512 512MB maar ik wilde weten of mijn computer deze kaart wel aan kan.

mijn computer:

Processor:

Type : Intel Pentium 4
Internal Specification : Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 2.80GHz
Codename : Northwood
Revision : C1
Technology : 0.13µ
CPU ID : F.2.7
Brand ID : 9
Microcode : MU0F2737
Number of Core : 1

als je nog meer wilt weten moet je het even vragen want ik weet niet precies waar je naar moet kijken. Ik heb PC Wizard dus heb het zo gevonden

alvast bedankt,
Roeney12

Ik kan me haast niet voorstellen dat je een pcie-poort hebt.
Dus je moet een AGP-kaart hebben

Ga je die 7600GT kaart 2e hands kopen? Nieuw is ie volgens mij een beetje te duur.

eehm ik zag hem op een site voor €85-€95,
maar ik weet niet of 'ie overal zo goedkoop is?

Oke: je wil nieuw gaan kopen:

http://tweakers.net/pricewatch/223711/sapphire-hd-3650-512mb-ddr2-agp.html
of ietsjes beter (sneller geheugen)
http://tweakers.net/pricewatch/225910/sapphire-hd-3650-512mb-gddr3-agp.html

(maar voor jou maakt het niet uit: videokaart zijn sowieso iets te zwaar voor jouw systeem, maar dat is niet zo erg)

De kaart is 2x zo goed als een 7600GT. Alleen is ie ook wat zwaarder voor je voeding, denk ik. (hd3650 is max 40-45W -> valt wel mee dus)

Wat wil je bereiken met de upgrade?

Laatst bewerkt:
ik wil graag spellen kunnen spelen als COD5. beetje moderne spellen, daarom heb ik ook een kaart nodig met pixel shader 3.0.
en ik weet het ik kan ook veel spellen als COD4 en Splinter Cell Double Agent niet spelen omdat m'n CPU speed te laag is
(www.systemrequirementslab.com)

PS wat heeft dat voor gevolgen als 'het zwaarder is voor m'n voeding? langzamere computer?

Laatst bewerkt:
ik wil graag spellen kunnen spelen als COD5. beetje moderne spellen, daarom heb ik ook een kaart nodig met pixel shader 3.0.

PS wat heeft dat voor gevolgen als 'het zwaarder is voor m'n voeding? langzamere computer?
Oke. Dan de HD3650, maar besef dat je processor ook niet echt de beste is....

GTA4 zal je er niet mee kunnen spelen, om maar iets te noemen.

Videokaart is overigens niet zo zwaar als dat ik dacht, maar beter en vooral goedkoper dan een 7600gt

Je voeding moet voldoende produceren om de kaart te laten werken. Kijk even in je kast welk merk en wattage je nu hebt.

Dan komt daar nog bij dat dit de minimale eisen zijn voor het spel COD5:

Processor: AMD 64 3200+ of Intel Pentium 4 3.0GHz+
Geheugen: 512MB (XP) / 1GB (Vista)
Vrije ruimte op de harde schijf: 8GB
Videokaart: nVidia 6600GT / ATI Radeon 1600XT of beter met 256MB aan geheugen

Wat betekend dat ook jou processor niet voldoet als ik naar jou systeemeigenschappen kijk.

Zou je misschien ook het eerst scherm dat je te zien krijgt in PCwizard eens kunnen plaatsen? De hardware.

Laatst bewerkt:
ok heel erg bedankt
alleen nog even: de gevolgen van "zwaarder voor je voeding"? langzamere computer?

Je voeding moet voldoende produceren om de kaart te laten werken. Kijk even in je kast welk merk en wattage je nu hebt.

Dan komt daar nog bij dat dit de minimale eisen zijn voor het spel COD5:

Processor: AMD 64 3200+ of Intel Pentium 4 3.0GHz+
Geheugen: 512MB (XP) / 1GB (Vista)
Vrije ruimte op de harde schijf: 8GB
Videokaart: nVidia 6600GT / ATI Radeon 1600XT of beter met 256MB aan geheugen

Wat betekend dat ook jou processor niet voldoet als ik naar jou systeemeigenschappen kijk.

Zou je misschien ook het eerst scherm dat je te zien krijgt in PCwizard eens kunnen plaatsen? De hardware.

ik heb (zoals ergens boven genoemd) op www.systemrequirementslab.com gekeken en daar stond bij COD5 dat ik alleen een te slechte videokaart had

Maak dan eens een screenshot van de uitslag van canirunit.

Ik heb een Pentium 4 extreme edition 3,4 ghz @3,8ghz met 2GB geheugen en een Bliss 7800GS+ (512MB).(nog wel) Ik kan je zeggen dat het systeem hard moet werken voor COD5. Ben bang dat je het niet lekker gaat draaien.

voeding zal het wel kunnen draaien gok ik. Of je moet een 150W-voeding hebben...:eek:

Maar je processor is echt wel een probleem. Je gaat nu 70-80 euro investeren, maar als je over 3-6 maanden een spel wilt spelen waar je processor te traag voor is, dan moet je weer een nieuwe videokaart kopen.
Immers hebben nieuwere systemen meestal een PCI-e poort, ipv AGP.

ok laat maar ik heb waarschijnlijk een paar spellen door elkaar gehaald.
en srry maar het uploaden van 'n PC wizard afbeelding lukt niet

dus de beste oplossing om beetje nieuwere spellen te spelen is eigenlijk gewoon een hele nieuwe computer?

Waarschijnlijk bestand te groot. mag maar 100kb zijn. Je mag deze ook naar crash@helpmij.nl mailen, dan zet ik die wel in je bericht.:)

Je systeem is aardig op leeftijd, het is het overwegen waard om te sprane voor wat nieuws. Zeker als je toekomstige games ook wil kunnen spelen.

ok laat maar ik heb waarschijnlijk een paar spellen door elkaar gehaald.
en srry maar het uploaden van 'n PC wizard afbeelding lukt niet

Overtypen mag ook hoor.

Maar wat heb je door elkaar gehaald dan? En wat zijn je plannen qua gamen? Want bij nieuwere spellen ga je hoe dan ook tegen problemen aanlopen.

En daar zijn wij dan weer voor, jou helpen de beste oplossing te zoeken, tenzij je daar geen behoeft aan hebt natuurlijk.

haha, nou mijn plannen zijn eigenlijk hetzelfde als alle jongens van mijn leeftijd: de allerbeste, nieuwste, mooiste en vetste games spelen! maar jah dat gaat bij mij dus even niet. daarom zit ik erover te denken om misschien toch maar een hele nieuwe computer uit te zoeken, en idd daar zijn jullie weer voor: om mij te helpen de beste computer te vinden tegen mijn budget van rond de €600 euro

oh en wat ik door elkaar gehaald heb is eigenlijk gwn dat ik dacht dat ik bij COD5 alleen mn videokaart miste maar dat was dan schijnbaar bij een ander spel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan