AM 2 Processor

Status
Niet open voor verdere reacties.

a.veldman

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2002
Berichten
164
Wil op mijn Asrock 939 Dual-Sata 2 een AM 2 processor zetten, nu heb ik gehoord, dat er een soort AM 2 bordje is die je in en PCI-slot kunt doen en er dan een AM 2 processor op kunt doen en moet ik dan het geheugen ook veranderen in DDR-2,Hoe werkt dat en wat raden jullie aan ook met het oog op de toekomst wat betreft de AM-2 processoren.
 
Je moet eerst en vooral eens op de site van Asrock eens gaan kijken of je moederbord wel AM2 ondersteunt. Als dit één van de recentere is mag dit normaal geen probleem zijn of is dit op te lossen met een bios update. Moest dit niet het geval zijn dan is er geen andere oplossing dan een nieuw moederbord te kopen.

Het geheugen zelf hangt niet af van je processor maar van het moederbord zelf. Als er op je moederbord DDR1 zit, kan je niet zomaar DDR2 steken want dat zijn andere aansluitingen. Er zijn wel nieuwe moederborden waarop zowel DDR1 als DDR2 zit. Hierop zit dan ook meestal ook een PCI express aansluiting + AGP aansluiting. Dit is voor mensen die hun moederbord bijvoorbeeld defect gegaan is, maar die toch nog hun oudere componenten willen gebruiken.
 
Je bedoeld deze, en geschikt voor je bord, daar is die ene poort voor " Future CPU Port (Supports CPU upgrade from AMD K8 939-Pin CPU to AM2 940-Pin CPU through AM2 CPU".

Maar waarom niet een nieuw mobo?
Weet zo niet het prijsverschil, maar toch, i.c.m. de andere hardware zoals CPU en geheugen, zal het niet veel meer zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan