Am2 - Am2+ ?_?

Status
Niet open voor verdere reacties.

leander24

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2007
Hallo iedereen, ik ben van plan om een nieuw moederbord te kopen, maar ik weet niet of het uitmaakt voor mijn processor of het een AM2 of AM2+ moederbord is :confused:

Mijn processor is een AMD Athlon 64 X2 @ 2800mhz

oh en nog iets, er staat ook nog dit bij: 4 DDRII DIMMs (240pin / 1.8V), betekent dit dat het geheugen maximaal 1.8v mag zijn?

Bedankt :)

Laatst bewerkt:
AM2+ is een nieuwere versie van de AM2 socket, of jouw CPU door het moederbord wordt ondersteund zul je even moeten kijken op de website van de fabrikant van het moederbord. Maar zover ik weet zijn de CPU's allemaal compatible met zowel de AM2 als de AM2+ socket.

EDIT: 1,8 Volt is het standaard voltage voor DDR2 geheugen, meestal ondersteunen de moederborden ook wel hogere voltages wanneer dat vereist wordt door de modules.

Laatst bewerkt:
AM2+ is een nieuwere versie van de AM2 socket, of jouw CPU door het moederbord wordt ondersteund zul je even moeten kijken op de website van de fabrikant van het moederbord. Maar zover ik weet zijn de CPU's allemaal compatible met zowel de AM2 als de AM2+ socket.

EDIT: 1,8 Volt is het standaard voltage voor DDR2 geheugen, meestal ondersteunen de moederborden ook wel hogere voltages wanneer dat vereist wordt door de modules.

Ok bedankt :thumb:

Zelf heb ik net een nieuwe pc en daar zag ik dat ook in het moederbordboekje staan, dat van 1,8V.
Mijn geheugen heeft echter 1,9V nodig, maar alles werkt gewoon. Kan nog wel even kijken of het voltage inderdaad automatisch aangepast wordt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan