am2 processoren gaan verdwijnen

Status
Niet open voor verdere reacties.

casepimper

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2006
Goedemiddag

Vraagje ik wil een computer gaan (alweer) Maar ik ben tot nu toe getrouwd met 939 maar ik zou willen weten of het verstandig is om over te gaan naar AM2. Alleen nou hoorde ik laatst dat 939 eol (end of life) is. Ook zijn de meest single core cpu van AMD eol aan het worden. Nu komt er in juli een prijs verlaging aan maar ik wil die computer eind volgende week bouwen. Is het nu verstandig te wachten tot juli of zal ik gewoon overstappen naar am2. Alleen deze verdwijnt ook eind 2007 vanwegen de komst van de k8l (am3 moederborden met ddr3) Heeft iemand nog advies
het gaat om grafische werkzaamheden en gamen.

prijs +- 1100 euro

alvast bedankt:thumb:

Je kunt natuurlijk wel blijven wachten, er komt steeds nieuwere, snellere, procs, chipsets, geheugen.

Als je geld teveel hebt en niet kunt wachten, tja.:rolleyes:

Met de 939 kun je nog een poosje voort, maar het beleid om de geheugencontroller in de cpu te bakken, heeft ook nadelen, je moet gelijk alles vervangen.

Asrock heeft er wel iets op gevonden, maar alleen voor Pentiums, mobo's voor DDR en DDR1, en voor AGP en PCI-E, misschien zullen ze dat ook doen voor de volgende generatie, de M2 en 3.

Je hebt nu een socket 939, ik vermoed dat de cpu zelf ngo snel genoeg is(zal minstens een athlon 3000+ zijn, wat snel genoeg is voor gewone applicaties en games) In ieder geval zou je niet veel snelheidswinst merken met een nieuwe cpu. Misschien heb je maar 512 RAM, dan zou je beter ram uitbreiden. Dus kortom om geld te besparen: post je specs hier eens en zeg wat je doet met je pc. Dan zullen wij je vertellen waar de bottleneck zit.

word gebruikt voor gamen en wil toch wat aan dvd bewerking gaan doen ik denk dat het toch am2 wordt vanwegen de duol core x2 en ddr2. Zou ook graag wat met fotobewerking gaan doe (pineaccle) ik heb wel een degelijke video kaart gevonden.

hier wat specs van me nieuwe comp.

G.E.I.L. DIMM 1 GB
Sharkoon SilentStorm
Thermaltake Big Typhoon
AMD Athlon™ 64 X2 3800+
Asus M2N32SLI DeLuxe
Thermaltake Soprano
Maxtor DiamondMax Plus 9 80 gb (heb dezelfde nog liggen dus 160gb totaal) IDE net nieuw zonde om nu nog over te stappen naar sata.
Mitsumi 7in1 FDD+Cardreader
Asus EAX1600Pro/TD
LiteOn SOHD-16P9
heb al een dvd writer +-

nog aanmerkingen dan hoor ik dat graag

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan