Amazon - Kindle - Calibre

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nanouck

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2017
Berichten
13
Ik heb een boek gekocht op Amazon.fr. Via wifi kon ik het vlot op mijn Kindle zetten. Maar ik krijg het niet in mijn Calibre bibliotheek, noch via de site van Amazon, noch als ik de Kindle via een USB-kabel aansluit op mijn pc. Iemand een tip ?
 
Wat gebeurt er precies?
''Het lukt niet' is niet specifiek genoeg.
 
Wat ik al geprobeerd heb om het aangekochte boek in mijn Calibre bibliotheek te krijgen:
- Vanuit amazon.fr: mijn account selecteren - bij mijn bestellingen mijn e-book selecteren - vervolgens bij 'meer acties' kiezen voor downloaden of overbrengen via usb. Echter bij die laatste optie kan ik enkel mijn kindle selecteren en niet mijn laptop. Wel staat het boek al meteen op mijn kindle.
- Vanuit de kindle aangesloten op de laptop: het boek in de documenten opgezocht en geprobeerd te kopiëren naar de documenten van mijn laptop, om die zo in Calibre op te nemen. Dit lukt echter niet. Ik krijg geen foutmelding, maar er gebeurt niets.
- Vanuit Calibre het boek uit de kindle proberen uploaden via 'boeken toevoegen', echter ik krijg als meldingen: "metadata - onbekend" of "CR!XM0FJC6VGN5E504VYRFMQRFNV3PF - Onbekend".
- Op internet inspiratie gezocht om het op te lossen, maar niets bruikbaars gevonden.
 
Ja, ik heb de helpfunctie geprobeerd, maar dat helpt me niet verder.
Ik heb tot hiertoe alle boeken op 2 dragers kunnen installeren.
 
Kun je beschrijven tegen welke problemen je bij de Help aan loopt? Dat het niet hielp, geeft heel weinig info voor ons helpers.

Ik ben niet bekend met zulke e-boeken, maar als de rechten van die 2 boeken anders zijn dan de 3e kan het toch zo zijn dat je de 3e alleen maar op de Kindle drager mag gebruiken, ook hier mis ik die info. Dat zal wrs op je aankoop rekening staan?
 
Bedankt voor uw antwoord. Alle stappen van wat we uitprobeerden vertalen van het Frans (want amazon.fr voor Franse boeken) vind ik lastig.
Ondertussen hebben we op meerdere sites kunnen vinden dat Amazon zijn beleid aangescherpt heeft en de e-boeken beter beschermt tegen kopiëren, waardoor ze indien ze van de website van Amazon rechtstreeks op de e-reader geplaatst werden, niet meer terug te halen zijn naar de laptop en naar onze Calibre bibliotheek.
Omgekeerd zou wel nog moeten lukken (laten toekomen op je laptop mits installeren van de vereiste plugins). Dat moet ik dus nog uitproberen.
Toch bedankt voor uw tijd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan