Amber Alert

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Meubilair
Lid geworden
13 jun 2016
Berichten
9.666
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H@S en Office 2021 Prof Plus
Ik zet mijn computer aan en ik ga in de browser IE naar helpmij.nl via helpmij.nl in de adresbalk. Het scherm opent en direct verschijnt groot in beeld een politiebericht van Amber Alert met de foto die ook op Nos.nl staat. Grootte bericht ongeveer10 x 12 cm. Hoe kan dat? Ik heb geen software van Amber Alert en ook nooit aangemeld. Onderstaand de afbeelding. Er stond Amber Alert bij en een politielogo. Ik heb snel weggeklikt en alles gescand, omdat ik dacht aan een besmetting. De man herken ik weer.

ScreenShot001.jpg
 
Laatst bewerkt:
Extensie misschien? Check ook even of het in andere browsers (Edge, Chrome, Firefox...) ook gebeurt.
 
Nu gebeurde het weer. En nu zat ik in Firefox. Schandalig vind ik dat. Hoe is zoiets mogelijk? Je kunt wel zien dat computers zo lek zijn als een mandje.
 
Laatst bewerkt:
Dit heeft verder niks te maken met vage extensies of een lek. Zover ik weet "werkt " helpmij samen met amber alert. En zodra een kind word vermist, word dit bericht verspreid onder websites die zich daarvoor hebben aangemeld. Mensen die deze websites bezoeken ( in dit geval helpmij.nl ) krijgen dit bericht in beeld. Is geen virus, lek of spyware, enkel alleen een alert om mensen te informeren over deze verdwijning en zo eventuele tips te kijgen over dit verdwenen kind. Geen reden tot zorgen dus ! ;)
 
Er zijn inderdaad veel websites die dat doen. Het is een nationaal alarm systeem. Niks schandaligs aan. Iedere mogelijkheid het kind op te sporen is er eentje. Verder staat het helemaal los van de beveiliging van je computer.
 
Laatst bewerkt:
Ik zie 'm nu ook inderdaad. Niets aan te doen ben ik bang...
 
Ik ervaar dat als zeer onprettig en totaal niet nodig. Ik schrik er van. Er zijn genoeg sites zoals nos.nl of rtl.nl die aan zulke zaken aandacht besteden. Het wordt steeds gekker in Nederland. De burgers worden ingezet als opsporingsambtenaren. Ook met de WhatsApp buurtpreventie. Te belachelijk voor woorden. WhatsApp buurtpreventie doet mij denken aan NSB-praktijken.

Twee dagen politiek debat over de begroting en geen woord over de oorlogsmisdadiger Assad, de fragmentatiebommen van de Russen en het afslachten van kinderen in Aleppo. Wel een bericht over één ontvoerd kind. Dan klopt er toch iets niet!
Wat een maatschappij!
 
Ik sta volledig achter het Amber Alert. Je zal de moeder maar zijn die haar kind kwijt is.
 
Hoe misschien onprettig het kan zijn, het bericht verdwijnt na ongeveer 10 a 20 seconden vanzelf van je scherm. Ik vind het zelf een prima systeem dat zoveel mogelijk mensen bereikt, het gebeurt TE vaak dat kinderen worden vermist en niet meer worden terug gevonden. Internet is een snel medium waarbij dit soort berichten in een mum van tijd duizenden ( misschien wel miljoenen ) mensen bereikt. Hoe sneller er mensen contact opnemen die eventueel meer weten ( je word niet geforceerd om uit te kijken ), hoe groter de kans dat dit kind gezond en wel terug kan keren. Dus die 10 - 20 seconden even wachten is echt geen ramp.
 
Ik moet wel zeggen dat het iets subtieler weergegeven had kunnen worden. Een balk bovenin het scherm of zo, als een pop-up ziet het er inderdaad wel een beetje verdacht uit.
 
Het is de bedoeling dat het opvalt. En dat doet het! :p
 
Laatst bewerkt:
Ik ook, maar het gebeurd meer dan 250 keer per jaar. Iedere werkdag dus ongeveer 1. :confused:
 
Dat zegt dus wel iets over de noodzaak.
 
Klopt helemaal en dat ben ik met je eens. Alleen die komen niet allemaal door. :confused:
 
Zoals gezegd steunt Helpmij.nl dit initiatief en naar mijn ervaring is het zeker geen 250x per jaar hier op de site.
Persoonlijk steun ik deze acties, de wereld verandert nu eenmaal snel en we moeten soms alle mogelijkheden benutten die voorhanden zijn.
 
Laatst bewerkt:
Ik bedoelde landelijke zaken van 250 kids per jaar, die niet allemaal via het alert in beeld komen.
 
Ik ervaar dat als zeer onprettig en totaal niet nodig. Ik schrik er van. Er zijn genoeg sites zoals nos.nl of rtl.nl die aan zulke zaken aandacht besteden. Het wordt steeds gekker in Nederland. De burgers worden ingezet als opsporingsambtenaren. Ook met de WhatsApp buurtpreventie. Te belachelijk voor woorden. WhatsApp buurtpreventie doet mij denken aan NSB-praktijken.

Twee dagen politiek debat over de begroting en geen woord over de oorlogsmisdadiger Assad, de fragmentatiebommen van de Russen en het afslachten van kinderen in Aleppo. Wel een bericht over één ontvoerd kind. Dan klopt er toch iets niet!
Wat een maatschappij!

Dus dat ENE KIND (voor nu) is voor jouw niets waard?! Wist je trouwens dat er tig kinderen worden gestolen door ouders? Bijna elke werkdag wordt er een kind gestolen/ontvoerd!!
En jij vind dan een zo/ n pop-up ding op Helpmij irritant en onnodig?

Dus als jij kinderen zou hebben en er wordt er eentje ontvoerd, dan hoeven we dat niet te laten melden via Amber Alert, want joh, er zijn al websites die het delen.

Bah, wat een rare gedachte is dat en ....en......en........ik heb er geen woorden voor eigenlijk.

En NSB praktijken? Pppffffff, man/vrouw....ga toch heen. Je zou maar inbrekers in je huis hebben, dan wil je toch hulp of niet. Ik heb zo het idee dat je totaal niet begrijpt hoe het leven in elkaar steekt, hoe men elkaar kan helpen op welke manier dan ook en in welke situatie dan ook.
 
Tot zover deze discussie, wij steunen de Amber Alert door hun "tool" te implementeren. Het zorgt voor een groter bereik dan alleen de nieuwssites (waar niet iedereen op kijkt).

Ik beschouw deze vraag als opgelost en sluit de thread om afdwaling te voorkomen :)

Met vriendelijke groet,

Stefan (Tha Devil)
Moderator Helpmij.nl
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan