AMD 1000+ overklokken, hoe begin ik er aan?

Status
Niet open voor verdere reacties.

arno1991

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2005
Hallo mensen,

overclocken is nu echt wel iets (naast netwerken leggen) waar ik geen bal van weet.
Ik ben geen leek op computervlak, ook niet over Hardware onderdelen, ik kan mijn eigen pc in elkaar steken...

El problemo: ik heb een AMD duron 1000+ spitfire en die staat netjes op 37° als ik mijn pc mag geloven, en op 1024 Mhz.
Kan ik nu mijn PC overclocken?
Ik heb 635 mb sd-Ram en een onboard videokaart

Ik ken mijn Bios uit het hoofd, maar ik heb niets gevonden om het ding te overclocken...
Hoe doe je dat dan?
Internet is niet echt een hulp, omdat er geen goede informatie rond overclocken bestaat.

bedankt,

arno

en wat denk je ermee te bereiken?

snelheidswinst?

zul je niet merken!
kan alleen maar problemen geven

Laatst bewerkt:
een vriend van mij heeft identiek dezelfde pc als mij, en die haalt 1200Mhz met zijn pc. Ik zie hem wel nooit meer terug, maar toch.

wat is dan het voordeel van een processor met meer MHZ'en? want je pc start dan toch wat sneller op en je programma's toch ook?, zeker linux?

waar kan ik dat FSB vinden?

bedankt,

arno

had nog ff bij mij gekeken

vcore en cpu freq

maar ik blijf erbij dat je het niet zult merken

maar goed het is jou pc-tje:thumb:

200 MT/s
waarvoor staat die MT/s eigenlijk?
dit zou moeten de FSB zijn...

bedankt,

arno

Edit:
even opgezocht op het net, en die FSB schijnt te kloppen, maar dit stond er wel boven als een NOTE:

Durons use a double data rate (DDR) front side bus, meaning that the actual data transfer rate of the bus is twice its physical clock rate. The FSB's true data rate, 200 or 266 MT/s, is used in the tables, and the physical clock rates are 100 and 133 MHz, respectively. The multipliers in the tables above apply to the physical clock rate, not the true data transfer rate.

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan