AMD 1800+ of 2400+

Status
Niet open voor verdere reacties.

foppedehaan

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2000
Ik heb een nieuwe pc gekocht. Een amd Athlon xp 2400+. Maar als ik nu mijn pc opstart krijg ik in beeld 1800+ xp en bij windows staat dit ook. WIjst dit erop dat ik gewoon gen***d ben?

Hallo,
kan zijn dat je FSB niet op 133 staat (default) kijk eens in bios wat zijn de settings? anders ben je volgens mij inderdaad gen***d.
Greetz
A.I.

ja, dat is het.

Een XP1800+ loopt op een snelheid van 1,53 gHz.
Een XP2400+ op 2,0 gHz.

1,53/100x133=2,0

Je FSB snelheid staat nu op 100. Je kunt die in Bios vast wel ergens op 133 zetten.

ja volgens mij kun je dat ook in het bios goed zetten

had het eerst ook.... ;)

Een XP1800+ loopt op een snelheid van 1,53 gHz.
Een XP2400+ op 2,0 gHz.

ik heb een athlon 2500, deze draait op 1.83 mhz geloof ik, betekent dit dat de settings niet goed staat of heb ik een andere fsb?

Ik heb een amd athlon xp 1800+, maar naar een half uur doet xp raar hang ie steets, en als ik de fsb op 1600(123) zet doet xp niet raar en hangt ook niet. mijn prossersor is echt een amd athlon xp 1800+ iemand een idee.

Tnx:thumb:

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Charley

ik heb een athlon 2500, deze draait op 1.83 mhz geloof ik, betekent dit dat de settings niet goed staat of heb ik een andere fsb?
dan heb je vermoedelijk een Barton core. Dat is een vernieuwde architectuur van de chip die een hogere efficiency zou moeten halen. Maar ik ga het even voor je uitzoeken..

Ik heb een amd athlon xp 1800+, maar naar een half uur doet xp raar hang ie steets, en als ik de fsb op 1600(123) zet doet xp niet raar en hangt ook niet. mijn prossersor is echt een amd athlon xp 1800+ iemand een idee.
Hoe warm wordt de processor (kun je zien in Bios of met een progje zoals speedfan of aida32)
Wat voor koeler heb je?
Zit er koelpasta tussen koeler en CPU?

Geplaatst door meelman

dan heb je vermoedelijk een Barton core. Dat is een vernieuwde architectuur van de chip die een hogere efficiency zou moeten halen. Maar ik ga het even voor je uitzoeken..
Ik heb het opgezocht en het klopt. Vanwege de hogere FSB van de Barton (200 ipv 166) werkt het hele systeem sneller en krijgt je CPU met een snelheid van 1,83 gHz al een rating van 2500+. Ik ben erg benieuwd hoe hij presteert tegenover een 2400+.

Geplaatst door DENNIS90

Tnx:thumb:

Open maar ff een nieuw topic ipv in iemand anders z'n topic vragen te stellen.

Geplaatst door meelman

Ik heb het opgezocht en het klopt. Vanwege de hogere FSB van de Barton (200 ipv 166) werkt het hele systeem sneller en krijgt je CPU met een snelheid van 1,83 gHz al een rating van 2500+. Ik ben erg benieuwd hoe hij presteert tegenover een 2400+.

MIJNE WINT HET :p...

eerlijk gezegd vertrouw ik die BARTON core voor geen meter, 1,83 Ghz hetzelfde als een intel 2.5Ghz heel groot verschill vinnik het wel ok die fsb, klinkt onwaarnschijnlijk VIND IK!!! HET ZAL WEL... de BENCHES ZEGGEN HET !!! :D:D:D

Laatst bewerkt:
Ja hoor.. AMD geeft die rating voor de lol "ach, 2500+ past wel goed bij een 1.83 GHz jongens?"

De 2400+ Thoroughbred loopt aan 2 GHz, de 2500+ Barton aan 1.83 GHz. Dit heeft twee redenen: de hogere FSB en de verdubbeling van de cache.

Met Intel moet je al helemaal niet gaan vergelijken, AMD's hebben nu eenmaal een hogere IPC.

kweet het niet hoor maar AMD vergelijkt het zelf met INTEL met die 2500+ wat houd dat getal anders in! ???

En ik zou eerst wel is wat benchmarks willen zien!!! voordat ik dat geloof!!

AMD vergelijkt het met de oude Athlon Thunderbird. Een 2500+ zou even snel zijn als de onbestaande Thunderbird 2500 MHz. Het komt echter ook aardig overeen met de Intels. Wil je benches? www.google.com

Steve!!!

Ik heb ff een bench gelezen!!! Goh wat ik al verwachte het winstpercentage met die verdubbeling van de cache is 2 a 3 procent hier een link naar de bench!! (je heb hem misschien al gelezen)

TEGENVALLENDE BENCH

Is wel zo, die extra cache maakt weinig uit. Maar de Barton heeft ook een hogere IPC dan de Thoroughbred. Als je vergelijkende benches zoekt zal hij ongeveer op hetzelfde niveau van een P IV 2.4 presteren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan