Amd 2500+

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dutchbull

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
10 jan 2002
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag over mijn processor.

Ik gebruik een AMD 2500+ Barton processor, maar nu zou ik graag willen weten wat het maximum is om te overklokken.

Hoorde laatst in een winkel dat die tot 3 Ghz over is te klokken, maar dat leek mij wel heel erg veel.

Heeft iemand van jullie een idee, want 3 Ghz is wel wat heel veel volgens mij.

Voor meer info over mijn systeem (mocht dat nodig zijn), kijk hieronder bij systeem.

Alvast bedankt voor alle info!!!

Grt

Daar is helaas niks over te zeggen, hoever jij kan overklokken met jou processor.
Dit is van een aantal faktoren afhankelijk.

Het moet inderdaad kunnen, maar je moet dan het juiste geheugen, moederbord, koeling, voeding, enz hebben.

Ok, verbaasd me dat het wel mogelijk is!!

Heb zo'n vermoeden dat er dan wel een waterkoeling voor nodig is, om de boel een beetje koel te houden.

Kan de multiplier wel op 14x zetten en de Vcore een stuk hoger, maar ben dan bang dat de processor verbrandt en daar zit ik ook niet echt op te wachten :D

Tja of Vapochill gebruiken.:D(vrieskoeling)
Waterkoeling wil niet zeggen, dat het kouder wordt dan luchtkoeling.
Dit is afhankelijk waar je reservoir zit.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door crash
Tja of Vapochill gebruiken.:D(vrieskoeling)
Waterkoeling wil niet zeggen, dat het kouder wordt dan luchtkoeling.
Dit is afhankelijk waar je reservoir zit.

Tsja, hoe ver je een processor over te klokken is, is altijd een "verrassing" ;) Meestal worden de processoren namelijk allemaal tegelijk gemaakt van een bepaalde serie. Bijvoorbeeld: ze gaan 2800+ processoren maken, daarna worden ze getest en blijken enkelen niet helemaal aan de 2800+ eisen te voldoen en dan maken ze er een wat minder model van. Ook heeft het te maken met wanneer jouw processor gemaakt is (later= vaak beter) zo blijken bepaalde processoren uit een bepaalde serie vaak beter over te klokken dan andere series.

Met betere koeling dan standaard koeling kom je inderdaad vaak wat verder met overklokken, maar Crash, kun jij mij uitleggen wat de plaats van het reservoir hier mee te maken heeft?!?

Uiteindelijk is waterkoeling ook gewoon luchtkoeling: het water moet immers ook gekoeld worden. Je begrijpt het al: overklokken is niet iets "wat je even doet" maar daar moet je zeker wat meer van weten voor dat je er aan begint, anders kan het je processor kosten.

Hier kun je je helemaal inlezen op het gebied van overklokken.

Geplaatst door basvdK
Crash, kun jij mij uitleggen wat de plaats van het reservoir hier mee te maken heeft?!?
Dat is eigenlijk vrij simpel.
Als het reservoir op een koudere plek staat, dan waar de pc staat, kan je hem kouder krijgen dan met lucht koeling.

Kijk maar eens rond op Casemod sites.
Ik ben al een paar keer tegengekomen, dat mensen het reservoir buiten uit het raam hangen.
Dit heeft uiteraard geen zin in de zomer.
Een nadeel is wel dat je te maken kan hebben met condens vorming.
Dit omdat je onder de kamer temperatuur komt.

Oooow zo :)

Meestal word het water gekoeld via de radiator, dus ik dacht wat heeft het reservoir hier mee te maken?! Maar dat is ook een oplossing ja.. :)

Dank voor je toelichting.

Geplaatst door basvdK
Meestal word het water gekoeld via de radiator, dus ik dacht wat heeft het reservoir hier mee te maken?! Maar dat is ook een oplossing ja.. :)
Ja je hebt daar helemaal gelijk in, maar je hebt twee waterkoelingssystemen.
Een gesloten systeem met een zeer klein resevoir, met name voor de ontluchting.
En je hebt een open systeem, met groot resevoir die voor de afkoeling zorgt.
Het eerste systeem heeft zo ie zo een radiator nodig.
Het tweede systeem kan eventueel zonder radiator.
Dit is afhankelijk van de grote van het reservoir.

Tjonge, zoveel reactie's had ik niet verwacht!!!

Ik ga is even alles doorlezen en hoop dat ik er verder mee kom!!!

Bedankt allemaal voor de reactie's!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan