AMD 2600 FSB verhogen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Verwijderd lid 9116
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verwijderd lid 9116

Hoi,

Ik wou gisteren eens kijken tot hoever mn Athlon 2600+ met mn Asus a7n8x mobo wou gaan.

Standaard staat de fsb in de bios op 166 en de multiplier op 12,5 . De processor is gelocked dus moest ik het wel via de FSB aan overclocken.

Ik heb de processor al stabiel draaiend gehad.

Als ik de FSB van de CPU op 180 zet dan laadt windows 2000wel in maar zodra ik een appliactie open krijg ik deze error:

0x50: PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA
The PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

De site van MS zegt hierover:
This indicates that invalid system memory has been referenced.

Ik snap het niet echt. Ik heb alleen de FSB van de CPu verhoogt en niet de FSB van het geheugen :S

De CPU temperatuur werd iig niet hoger dan 45 graden.

Iemand enig idee?

Uiteraard heb ik alles maar weer naar de defaults teruggezet want straks gaat er wat stuk :S.

ASUS a7n8x rev 2.0 BIOS 1005 (meest recente)
AMD Athlon 2600+ (333 mhz fsb)
2x Corsair 256 mb 2700/333 (voor dual channel support)
80 Gb hd
Aopen CDRW
Q-tec 400 watt voeding (die overigens heel stabiel is)

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik snap het niet echt. Ik heb alleen de FSB van de CPu verhoogt en niet de FSB van het geheugen :S
Die FSB is toevallig de verbinding tussen CPU, Northbridge en jawel, geheugen... Dus het geheugen gaat ook aan die snelheid lopen. En aangezien PC2700 geheugen standaard op 166 MHz loopt zal je er niet veel meer uitkrijgen.

Nieuw geheugen kopen dus, PC3200 of hoger.

Bedankt voor je reactie Steve,

Dan wordt het dus nieuw geheugen halen :)

Wanneer je nieuw geheugen geinstalleerd hebt moet je die instellen dat dit geheugen synchroom met de FSB loopt, anders krijg je performance problemen.

kijk eens in je bios. Je kunt of een Divider instellen, die dan op 1:1 moet staan, of je kunt van het geheugen gewoon de frequentie instellen. Die moet dan natuurlijk hetzelfde zijn als de FSB

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan