AMD 4400+ gaat 90graden als ik The Settlers 5 speel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mario13

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2007
Is dat normaal?
Mijn pc maakt ook veel lawaai...
me PC is best wel nieuw

en ik heb gemeten via everest...

90 graden is sowieso een te hoge temperatuur voor een moderne processor. Daar moet zeker wat aan gedaan worden. Dat je pc veel lawaai maakt, kan komen doordat je processor, en waarschijnlijk andere componenten, te heet worden en dus veel koeling nodig hebben, wat weer resulteert in een hoge geluidsproductie van de fans.

Wat is de temperatuur van het moederbord (de chipset)? Zit er koelpasta tussen de processorkoeler en de processor? Heb je aan de voorkant van je kast ook (een) fan(s) zitten?

chipsetdrivers geinstalleerd voor cool n quit
informatie

Verder kan het mogelijk door stof veroorzaakt worden.
Pc openschroeven en voorzichtig reinigen met een stofzuiger (net niet aanraken en de fans tegen houden, zodat ze niet gaan draaien) kan dan helpen.

Een enkele keer geven dit soort programma's verkeerde uitslagen, Met pc wizard heb je een "contra expertise"

ik durf niet meer settlers aan te doen omdat 90 echt heel heet is
zonder stress [heb alleen internet explore en everest aan]

moederbord: 32
CPU: 34
CPU #1 / Kern1:8
koelingsventilator: 1,9

Ik weet niet of er koelpasta op zit ... hoe check je dat?
btw Mijn PC is maar 1week en paar dagen oud , zou er nu al stof op me ventilator zitten?

Hoi,

Dat denk ik niet dus zou ik als de pc nog maar een week oud is even terug gaan naar de winkel waar je hem hebt gekocht en het probleem voorleggen is garantie werk dus zelf niet aan sleutelen

Modag

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan